کد خبر: ۶۳۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۴
الهام با اشاره به جلسه دولت و اقتصاددانان:

منتقدان به سوالات احمدی‌نژاد پاسخ بدهند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی دولت با اشاره به جلسه محمود احمدی‌نژاد با افتصاددانان منتقد و اعتراض برخی از آنان نسبت به نحوه اداره این جلسه می‌گوید: «همه شركت‌كنندگان در جلسه اعتراف كردند كه برای نخستین بار دولت برای شنیدن حرفها و انتقادات ، آغوش باز كرده است». غلامحسین الهام ضمن بیان این جمله که «منتقدان، حرفهای كارشناسانه و مستند بزنند» افزود: برخلاف گفته‌های ایشان، زمان جلسه بصورت مناسب بین شركت كنندگان توزیع شد و مسوولین دولتی كمتراز همه صحبت كردند و آمارهای ارائه شده از سوی دولت نیز مستند بود و به آنان ارائه شد. 

او از منتقدان خواست به سوالات رییس جمهوری پاسخ دهند. 

الهام گفت: آنها پاسخ دهند كه منابع نفتی را ما چگونه و كجا مصرف كنیم و به سوالات مطرح شده از سوی رییس جمهوری پاسخ دهند تا دولت از پاسخهای آنان استفاده كند. 
الهام خاطرنشان كرد: اینگونه ادبیات موثر و مفید نیست، باید مستند و كارشناسانه صحبت كنیم، دولت هم ترتیب اثر خواهد داد.

خبرنگاری در ادامه گفت و گوی سخنگوی دولت با خبرنگاران با اشاره به پخش اعترافات جاسوسان آمریكایی از تلویزیون، از سخنگوی دولت پرسید كه با توجه به این اعترافات، آیا برنامه‌ای برای شكایت از آمریكا در مجامع بین‌المللی به جرم دخالت در امور داخلی ایران ندارید؟
الهام در پاسخ گفت: اگر مجامع بی‌طرف و منصف وجود داشته باشند،این حق ما است كه خسارات خود را از این مداخله‌ها بگیریم و حتی اشخاصی هم كه در اثر تبلیغات به‌نام دمكراسی متحمل خسارت می‌شوند می‌توانند از آمریكا ادعای خسارت كنند.

سخنگوی دولت افزود: سیستم حقوقی ما نیز باید تحركی در این زمینه پیدا كند. دشمنان برای براندازی نرم تلاش می‌كنند و آمریكا از جنگ روانی برعلیه ایران استفاده می‌كند و مهم هوشمندی جامعه و انسجام درونی است.

الهام افزود: آنها از چهره‌های شناخته شده خود برای نفوذ در داخل حوزه‌های فكری فرهنگی جامعه استفاده كردند كه به فضل خدا ناكام ماندند و استحكام فرهنگی ما همچون سدی در مقابل تلاشهای آنها ایستاد و دستگاههای فرهنگی، افكار عمومی و احزاب می‌توانند همچون سدی در مقابل این تهاجم‌های سازمان یافته بایستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یك خبرنگار خارجی كه درخصوص برخورد انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران با جاسوسان سوال كرد، گفت: ما بنای خشونت با متهمان و فشار برآنها را نداریم و این گونه اقدامات در سیاست‌های جمهوری اسلامی نیست.

الهام افزود: دین اسلام برای متهمان نیز حقوقی قائل است و اگر بعضی‌ها برخورد اسلامی و اخلاقی را نمی‌پسندند ، باید بدانند كه خوداین رفتار، بخشی از خنثی كردن جنگ روانی دشمنان انقلاب اسلامی است و برخلاف تبلیغات نادرست آنها است.

سخنگوی دولت درهمین رابطه به‌برخورد انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران بامتجاوزان انگلیسی به آبهای ایران اشاره‌كرد و گفت: اینكه ماهیت یك تهاجم فرهنگی برای جامعه رو شود، بسیار مفید است و مردم نیز از این اقدام برداشت درست خود را كرده‌اند و باورهایشان با مستندات واقعی كامل می‌شود.

الهام درخصوص اظهارات وزیر اطلاعات مبنی بر بار حقوقی نداشتن این اعترافات نیز گفت: مواضع آقای وزیر اطلاعات ناظر به این مسئله نبود و بحث دیگری داشتند و از صحبت‌های ایشان استنباط دیگری شده است.

سخنگوی دولت، اقدامات انجام شده از سوی جاسوسان را اقدامی مجرمانه در راستای تغییر حكومت دانست و گفت: دستگاه امنیتی با دستور قضایی اقدام به دستگیری كرده است و در زمان بازجویی‌های قضایی نیز حتما اتهامات به متهمین تفهیم می‌شود.

سخنگوی دولت درپاسخ به سوالی درخصوص آمار بالای استعفای مدیران دولتی برای شركت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: آمار استعفای مدیران بالا نیست ضمن اینكه براساس قانون ، مدیران دولتی باید ‪ ۶‬ماه قبل از انتخابات استعفا كنند.

الهام با تاكید بر اینكه دولت از ابتدا مخالف افزایش زمان استعفای مدیران از ‪ ۲‬ماه به ‪ ۶‬ماه بود، گفت: دستگاههای مربوطه وظیفه دارند در اولین فرصت جایگزین مدیران مستعفی را معرفی كنند.

درادامه این جلسه‌خبرنگاری بااشاره به سخنان مشاور فرهنگی رییس جمهوری درخصوص وزیرارشاد، نظر دولت درخصوص عملكرد وزارت ارشاد را جویا شد،الهام در پاسخ گفت: دولت از همه اجزای خوددفاع می‌كند و همه اعضای دولت یكدل و هماهنگ كار می‌كنند و همه دستگاهها همسو و هماهنگ با رییس جمهوری برای ارتقا كشور تلاش می‌كنند.

ازسخنگوی دولت همچنین درخصوص اظهارات دو تن از مشاوران رییس جمهوری درخصوص عملكرد رسانه‌ها سوال شد، الهام در پاسخ گفت: دولت، تعامل رسانه‌ای را لازم می‌داند.

الهام باتاكید براینكه "رسانه مجیز گو نمی‌خواهیم" ، گفت: رسانه باید با تیزهوشی، مطالبات مردم را دنبال كند و دولت نیز نقد سازنده و تحلیل‌های مبتنی بر مبنا را می‌پذیرد و از فضای آزاد فكری همیشه حمایت كرده است و بیشترین نقد را تحمل كرده و پاسخ داده است.

سخنگوی دولت همچنین ارائه طرح دو فوریتی از سوی نمایندگان مجلس برای ارائه بنزین دونرخی را بعید دانست و گفت: ما ارائه بنزین دو نرخی را مضر و مخل زندگی اقتصادی مردم می‌دانیم و فكر می‌كنیم طرح سهیمه بندی را باید دنبال كرد.


سخنگوی دولت همچنین گفت: به هیچ عنوان سهمیه‌بندی در مورد گازوئیل مطرح نیست و طرح كارت هوشمند گازوئیل برای برآورد و مدیریت میزان مصرف گازوئیل در كشور است. غلامحسین الهام روز شنبه در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران این سخنان را درپاسخ به سووالی درخصوص شایعه سهمیه‌بندی گازوئیل از طریق كارت هوشمند گازوئیل عنوان كرد.

الهام در ادامه افزود: با اجرای طرح كارت هوشمند، از قاچاق بنزین و مصرف بی‌رویه آن جلوگیری شد و با توجه به مصرف بالای گازوئیل و قاچاق آن می‌توان از طریق كارت هوشمند از قاچاق گازوئیل نیز جلوگیری كرد.

سخنگوی دولت باتاكید بر اینكه مردم باید مصرف گازوئیل را مدیریت كنند گفت: نظارت بر مصرف می‌تواند از طریق كارت هوشمند موثر باشد.

الهام خاطرنشان كرد: طرح كارت هوشمند گازوئیل در حد یك طرح ، در حال بررسی كارشناسی است.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سووالی در خصوص دستور رییس‌جمهوری به معاون اول مبنی بر تشكیل كارگروهی برای بررسی فعالیت‌های بانكی، خاطرنشان كرد: بانك‌ها از فعالیت صرفا مالی به فعالیت‌های اقتصادی كشیده شده و به بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تبدیل شده اند.

الهام تاكید كرد: دراین كارگروه حوزه فعالیت‌های بانكی مورد بحث قرار می گیرد و اگر به این نتیجه برسند كه این فعالیت‌ها نیاز به بازنگری دارد این كار انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت ارتقای سطح فعالیت‌های بانكی و همچنین كاهش اتكای بانك‌ها به سود حاصل از تسهیلات را از محورهای مهم بررسی در فعالیت‌های بانكی در این كارگروه عنوان كرد.

الهام در ادامه در پاسخ به سووالی در خصوص نظارت دولت بر قیمت مسكن و اجاره بها گفت: اگر گامهایی كه توسط دولت در این جهت برداشته می‌شود از سوی برخی با عنوان دخالت در بخش خصوصی تلقی نشود و به موضوع از جنبه دیگری نگاه نشود دولت به دنبال حل مشكل مسكن و جلوگیری از افزایش قیمت مسكن و اجاره بها است.

سخنگوی دولت افزود: دولت تاكنون برای ایجاد توازن بازار مسكن از طریق تولید انبوه مسكن و سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام كرده و با تمهدیدات خاص و ارایه امكانات در این راه تلاش نموده است.

سخنگوی دولت با تاكید بر اینكه سرعت، شتاب و الویت دولت، تولید مسكن است گفت: كارگروههای مسكن ، سایر شرایط و نیاز به كنترل این موارد را بررسی می‌كنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین