کد خبر: ۶۴۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۴
پاسخ غیرمستقیم دبیرکل مشارکت به کروبی

میردامادی: اصلاح‌طلبان مقابل هم نایستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محسن میردامادی» دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی با اشاره به اینکه «تکثر بین اصلاح‌طلبان اجتناب‌ناپذیر است»،در عین‌حال تاکید کرد:تکثر بین اصلاح‌طلبان نباید موجب صف‌آرایی آنها مقابل هم شود و مشکل اصلی را فراموش کنند، این تقابل‌های داخلی همیشه زیان‌آور بوده است. 

این اظهارات دبیرکل جبهه مشارکت پاسخ غیرمستقیمی محسوب می‌شود به اظهارات اخیر همتایش «مهدی کروبی» دبیرکل حزب اعتماد ملی که مصاحبه‌اش با خبرگزاری فارس و انتقاداتش از چهره‌های شاخص احزابی چون جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب مورد استفاده تبلیغاتی مخالفان اصلاحات قرار گرفته بود.

«محسن میردامادی» دوشنبه شب در نشستی با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینكه «ممكن است در مواقعی با برخی افراد‌ یا گروه‌ها‌ اختلاف‌نظر داشته باشیم»، گفت: ولی شرایط جامعه در حال حاضر به گونه‌ای است كه علی‌رغم همه‌ی نظرات و دیدگاه‌های موجود باید ائتلاف را بر همه‌ موارد مقدم دانست و قبول كرد اگر دیدگاه‌ها و اختلاف سلایقی داریم باید در شرایط فعلی در كل مجموعه‌ی اصلاح‌طلبی با یكدیگر همراه باشیم.

وی خاطرنشان كرد: ما در خود حزب به نقد عملكردهای خود در گذشته پرداخته‌ایم تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم و ‌سعی كنیم ضعف هارا برطرف كنیم و فكر می‌كنیم‌ اگر هر كدام از جریان‌های موجود ابتدا به نقد خود بپردازند؛ آن‌ وقت می‌توانند منصفانه‌تر به نقد اصلاحات ‌نیز بپردازند. 

دبیر كل جبهه‌ مشاركت همچنین درباره شراسط انتخابات پیش‌روی مجلس گفت: حداقل بخشی از جناح رقیب سعی دارد تا انتخابات را هر چه می‌تواند محدودتر برگزار كند تا نسبت به ایجاد تركیبی مطابق میل خود در مجلس، اطمینان حاصل كند. ‌ 

وی گفت: تمام ما، باید تلاش‌مان این باشد كه درصدد شكل‌دهی هر چه بیشتر یك خواست واراده ملی و عمومی باشیم؛ چرا كه تنها چیزی كه بازدارنده تخلف در انتخابات خواهد بود یك اراده و خواست قوی عمومی است و البته این كار، كار راحتی نیست. اوج این كار در دوم خرداد 76 اتفاق افتاد؛ چنانكه خیلی از افراد در آن موقع تصور می‌كردند در انتخابات با تخلف رو به رو خواهیم شد، اما به حدی اراده‌ ملی در آن زمان قوی شد كه كسی امكان انجام چنین كاری را پیدا نكرد.

وی با بیان اینكه «در حال حاضر شرایط جامعه ‌متفاوت با سال 76 است»، افزود: ولی می‌توان‌ تا حد قابل قبولی چنین كاری را انجام داد و این امر به همان نسبت می‌تواند تخلف محتمل را كاهش دهد.

دبیر كل جبهه‌ مشاركت گفت: ما بنا را بر این می‌گذاریم كه در انتخابات شركت كنیم و تمام تلاش‌مان را در این راه صرف می‌كنیم تا نگذاریم انتخابات ناسالم برگزار شود.

وی اظهار كرد: اگر به سمت انتخابات رفتیم و با شرایطی شبیه انتخابات مجلس هفتم رو به رو شدیم‌ كه شركت‌كردن یا نكردنمان تاثیری بر روند و نتیجه آن ‌نداشته باشد، آن وقت ‌دیگر شركت در انتخابات موضوعیت نخواهد داشت.

میردامادی با تاكید بر اینكه «جناح مقابل، سازمان رای خوبی برای خود ایجاد كرده كه ما در گذشته نقش و تاثیر آن را دست كم گرفته بودیم»، گفت: ‌ما باید به طور جدی روی این مساله كار كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین