کد خبر: ۶۴۶۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

ورزش‌های هوازی مناسب منزل

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: درجا زدن، پله رفتن و زانو بلند بدون پرش از جمله ورزش‌های هوازی هستند که می‌توان در منزل انجام داد.
ورزش‌های هوازی مناسب منزل
آفتاب‌‌نیوز :

شکوفه سخنوری درباره بهترین ورزش‌های هوازی در منزل در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان ورزش کردن در باشگاه‌های ورزشی فراهم نیست و بسیاری از افراد باید تمرینات مربوطه را در منزل برگزار کنند، اظهار کرد: همانطور که همه می‌دانیم ورزش‌های هوازی و فعالیت‌هایی نظیر پیاده روی، نرم دویدن‌های طولانی، دوچرخه سواری و از این قبیل جزو ورزش‌های هوازی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: این مدل تمرین‌ها و فعالیت‌ها به ارتقای عملکرد سیستم قلبی عروقی و تنفسی کمک کرده و ظرفیت و توان عملکردی این سیستم‌ها را بهبود می‌بخشند.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی در پاسخ به اینکه در شرایط کنونی که نباید از منزل خارج شویم و نمی‌توانیم از فضای باز و آزاد استفاده کنیم آیا راهی هست که در منزل جایگزین این فعالیت‌ها کنیم؟ توضیح داد: بله شما می‌توانید در منزل هم به تمرینات هوازی بپردازید و حرکات ساده زیادی وجود دارند که می‌توانید با انجام آنها در زمان بیش از سه دقیقه و تکرار کردن آنها به این هدف برسید.

وی افزود: شدت این مدل تمرینات را این گونه تنظیم کنید که در حین اجرا بتوانید یک جمله کامل بدون نفس نفس زدن با یک نفر صحبت کنید و در صورتی که بریده بریده حرف زدید شدت را کم کنید؛ حرکاتی مانند درجا زدن، پله رفتن و زانو بلند بدون پرش می‌توانند به این منظور اجرا شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین