کد خبر: ۷۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۱:۳۵
بادامچیان:

دولت احمدی‌نژاد در مسائل اقتصادی دچار مشكلات زیادی است

اطاعت: مجلس هفتم كه در اختیار اصولگرایان بود چه كار كرد؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم‌مقام دبیركل حزب موتلفه اسلامی با حضور در مناظره‌ای با عنوان « انتخابات هشتم، چالش‌ها و راهكارها» كه در دانشكده خبر و با حضور جواد اطاعت عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی برگزار شد، اظهار كرد: ساخت یك انقلاب و اداره یك كشور و جامعه‌ی نو، امری است كه بدون علم و تدبیر و تجربه‌ی سایر ملت‌ها و تاریخ بشریت، میسر نیست. 

به گزارش ایسنا وی با انتقاد از سخنان اطاعت مبنی بر این كه در حوزه‌ سیاست و حكومت در كشور ما باور علمی وجود ندارد، افزود: اگر علم، تجربه و عقل نباشد هیچ وقت هیچ كاری به ثمر نمی‌رسد و كار در انقلاب نیز بر اساس مسائل علمی شروع شده است. 

وی با بیان این‌كه حضرت امام اندیشه‌های جهان را به هم ریخت و اندیشه‌ای جدید به وجود آورد، گفت: ‌اداره جامعه یك علم است؛ پس چطور می‌شود انقلاب را آغاز كرده و بدون تجربه و علم آن را به ثمر رسانده باشیم. این ادعای بلندی است كه در انقلاب و پس از انقلاب دید علمی نداشتیم و باید ثابت شود.
 
بادامچیان خاطرنشان كرد: كار علمی و برنامه‌ریزی شده بوده كه امروز كشور ما به اینجا رسیده است و اگر مدیرانی داشتیم كه علقشان نه به سیاست می‌رسید و نه به اقتصاد، كی به اینجا می‌رسیدیم. 

قائم مقام دبیركل حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌كه كشور را بر اساس شعور و شعار ساخته‌ایم، هم‌چنین گفت: دولت بازرگان دولت لیبرال‌ها بود و می‌خواست كشور را بسازد اما تفكر غرب‌گرای لیبرال باعث شد نتواند. یك عده هم در كارگزاران آمدند كه مبنایشان سیاست تعدیل غرب بود و یك دوره هم دچار اصلاحات شدیم كه اصلا سیاست اقتصادی نداشتند و حال نیز یك بخش آمده كه می‌خواهد كار كند كه البته به برنامه‌ریزی نیاز دارد. 

بادامچیان در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره رد صلاحیت‌ برخی نیروهای اصلاح‌طلب گفت: من هرگز گذشتگان را نفی نمی‌كنم و اگر هم‌اكنون به اینجا رسیده‌ایم كار همه است؛ بنابراین این كه همدیگر را متهم كنیم غلط است. 

وی با طرح این پرسش چه تفكری می‌تواند شما را سعادتمند كند؟ گفت: آیا تفكر اصولگرای امام می‌تواند این كار را كند یا تفكری كه از آن فاصله دارد؟ 

وی افزود: ما هشت سال گرفتار دولت و جریان فكری‌ای بودیم كه از فضای مساعد بین‌المللی نتوانست استفاده كند و كار را به جایی رساند كه واردات به 38 میلیارد دلار رسید و هم اكنون دولت آن را به 41 میلیارد دلار رسانده است.
 
بادامچیان افزود: كدام تفكر اصلاح‌طلبانه بود كه گفت ولی فقیه جام زهر را بنوشد؛ این تفكر ترسو اگر به مجلس برود چه كار می‌كند؟
 
وی هم‌چنین گفت: ‌در مساله شورای نگهبان همه جای دنیا هر كسی را بخواهند برای مسئولیتی انتخاب كنند گزینش دارند. 

بادامچیان درباره رد صلاحیت‌های اخیر هم گفت: كسانی كه رد صلاحیت شده و یا صلاحیت‌شان احراز نشده است دارای مشكلی هستند كه از سوی شورای نگهبان تشخیص داده شده و بیشتر هم از اصلاح‌طلبان هستند كه به شورای نگهبان هم اعتراض می‌كنند.
 
وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌كه دیدگاهش درباره آنچه امنیتی‌كردن مسائل اجتماعی خوانده شد، چیست گفت: ما امنیت و نظم اجتماعی را قبول داریم و در این شرایط باید بپذیریم امنیت و نظم اجتماعی باید اجرا شود و باید با هر چه خارج از نظم اجتماعی شد، برخورد كرد. 

قائم‌مقام دبیركل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سیره حضرت امام، گفت: سیاست كلان ما برخورد فرهنگی و رعایت همه‌ جهات و برخورد قانونی با متخلفان و برهم زدندگان امنیت مردم است. 

وی درباره عملكرد اقتصادی دولت نهم هم گفت: دولت آقای احمدی‌نژاد خیلی خدمت كرده اما در مسائل اقتصادی دچار مشكلات زیادی است.
 
جواد اطاعت هم پیش از سخنان بادامچیان در اظهاراتی ابراز عقیده كرد: در حوزه‌ی سیاست و حكومت در كشور ما باور علمی وجود ندارد و خیلی از مشكلات از این موضوع ناشی می‌شود. 

وی با بیان اینكه ما به جای اقتصاد تولیدمحور، اقتصاد خدمات‌محور را مد نظر قرار داده‌ایم، گفت:‌ در جمهوری اسلامی چون سیاست‌گذارانش حسن نیت داشتند سرمایه اندك كشور را صرف خدمات كردند؛ در حالی كه گرچه اینها ضروری است اما اگر با رویكردی سرمایه‌گذارانه كار می‌كردند به طور قطع با مشكل بیكاری مواجه نبودیم. 

عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی با اشاره به این كه یك تصمیم نادرست،‌ تبعات بزرگی به همراه دارد، اظهار كرد: در انتخابات مجلس نمی‌توانیم كسانی را راهی مجلس كنیم كه دید علمی نداشته باشند.
 
اطاعت هم‌چنین با بیان این مطلب كه هنوز راه درازی داریم تا به نظام اسلامی كامل برسیم، گفت: حضرت امام یك رهبر انقلابی بوده و موفق نیز بوده؛ اما كشور در اختیار من و آقای بادامچیان قرار گرفته كه باید با دقت تصمیماتی را اتخاذ كنیم كه به نفعش باشد.
 
این فعال سیاسی افزود: اگر با باور علمی كشور را اداره كردیم، پس این تورم و بیكاری چگونه قابل توجیه است؟ امروز بانك‌های ما سودی را می‌گیرند كه در هیچ جای دنیا وجود ندارد. 

اطاعت ادامه داد:‌ این كه آقای بادامچیان همه‌ دولت‌های قبل را به پاركینگ فرستاد، حال كه باید پرسید مجلس هفتم كه در اختیار اصولگرایان بود چه كار كرد؟ طرح تثبیت قیمت‌ها را تصویب كرد و دیدیم كه نتیجه‌اش چه شد و بعد همان نماینده‌ها شدند منتقدان دولت؛ در حالی كه این طرح را خود نمایندگان تصویب كرده بودند. 

وی با بیان این كه در دولت‌های مختلف، اصلاحاتی‌ها، حداقل موفق‌تر عمل كرده‌اند، گفت:‌ رشد اقتصادی در دوره‌ی اصلاحات با نفت 19 دلار بیشتر از شرایط فعلی بود، حالا كه نفت بالای 90 دلار بوده چه تاثیری در زندگی من و شما گذاشته است؟
 
عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی در ادامه با بیان این كه وزرای دوره‌ی اصلاحات سیاسی عمل نكردند، گفت: ‌اگر بررسی كنیم انصاف حكم می‌كند كه اصلاح‌طلبان نسبتا عملكردشان بهتر بوده است و اگرچه شعار سیاسی می‌دادند اما كشور در آن دوره رشد اقتصادی را تجربه كردیم. 

اطاعت تصریح كرد: خاتمی به گونه‌ای عمل كرد كه در سال 84 سرمایه‌گذار خارجی به راحتی آماده سرمایه‌گذاری بود.
 
وی درباره دموكراسی نیز اظهار كرد: ارزش دموكراسی یعنی این كه اگر ما بد عمل كنیم مردم به ما روی نخواهند ‌آورد و البته در این زمینه بحث ردصلاحیت‌ها جداست. 

اطاعت در ادامه در پاسخ به پرسش یكی از دانشجویان مبنی بر این كه فكر می‌كنید اصلاح‌طلبان بتوانند تحول جدی در روند كلی كشور ایجاد كنند؟ هم‌چنین اظهارات بادامچیان مبنی بر مطرح كردن موضوع گزینش در استخدام شركت‌ها گفت: اگر قرار باشد شورای نگهبان مثل یك شركت استخدامی گزینش كند پس مردم چه كاره‌اند؛ تایید صلاحیت بر عهده‌ مردم است؛ از این رو بهتر است از واژه‌ احراز شرایط استفاده كنیم. 

اطاعت افزود: نقصی در قانون ما وجود دارد كه قانونگذار باید در یك تبصره در رابطه با التزام عملی اسلام توجیه می‌شد و می‌آورد كه التزام عملی اقرار لسانی و عمل به اسلام است. 

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این كه چیزی حدود 155 تا 160 حوزه قابل رقابت هستند، گفت:‌ اگر مردم به 100 اصلاح‌طلب هم رای بدهند خیلی‌ كارها را می‌توانیم بكنیم و منشا خیلی از تغییرات و تحولات و كارهای مثبت خواهیم بود. 

عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی تصریح كرد: اگر در رد صلاحیت‌ها حق یك نفر هم ضایع شود قابل گذشت نیست. 

وی افزود: در تهران فضا رقابتی است و از 99 كاندیدای اصلاح‌طلب كه ثبت‌نام كرده‌ بودند بیش از نیمی ازآن‌ها تایید شدند اما در شهرستان‌هایی كه به طور مثال به اندازه محدود كاندیدا دارد و یك نفر از میان آن‌ها رای دارد اگر آن یك نفر را رد كنید، چه می‌شود؟ 

وی هم‌چنین با تاكید بر فراهم‌كردن تجربه تحزب در كشور گفت: در كشور ما تكثر اصولی وجود ندارد، تكثر روشی وجود دارد و این روشها باید به مردم ارائه شود تا مردم به یك روش رای دهند.
 
اطاعت تاكید كرد:‌ محاسن پذیرفتن نظام حزبی بیشتر از نپذیرفتن آن است.
 
عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی در پایان با بیان این كه برخی رسانه‌ها می‌خواهند این طور القا كنند كه اختلافاتی بین اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفت: این در حالیست كه در بین اصولگرایان دو جبهه متحد و جبهه فراگیر وجود دارد؛ اما اشتراكات اصلاح‌طلبان خیلی بیشتر است. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین