کد خبر: ۷۲۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۲۶

كولایی: حق نداریم میدان را خالی کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: الهه كولایی گفت: ما حق خسته شدن و خروج از میدان و عرصه‌ی عمل را نداریم؛ چرا كه واقعیت نشان می‌دهد گزینه‌های ما گزینه‌های محدودی است. 

به گزارش ایسنا عضو شورای مركزی جبهه مشاركت با حضور در مجمع سالانه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران كه در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این انجمن برگزار شد، افزود: این‌كه در سال 1321 انجمن اسلامی دانشجویان تشكیل می‌شود و نام اسلامی بر آن نهاده می‌شود، قابل تأمل است.
 
این استاد دانشگاه با انتقاد از برخی قرائت‌ها در شرایط امروز افزود: برخی حتی اراده مردم برای تعیین سرنوشتشان را به سادگی مورد تردید قرار می‌دهند و چرا ما امروز شاهد این تكرارها هستیم و دلیل این دوره در جامعه‌ی اسلامی چیست؟ 

وی با طرح این پرسش كه آیا به فاصله‌ ظرفیت‌ها و شعارها توجه می‌كنیم؟ گفت: ما از دموكراسی و آزادی صحبت می‌كنیم اما به مقدمات لازم شكل‌گیری آن در جامعه توجه نمی‌كنیم. 

این فعال سیاسی ادامه داد: از سال 76 تا 84 در كشور ما روندی شكل گرفت كه توانست كشور را به یك نمونه و الگو تبدیل كند و با ظرفیت‌های داخلی گام‌های بلندی را در رشد و توسعه بردارد، چه شد كه این فرصت‌ها را از دست دادیم؟ آیا تصور غیرواقع‌بینانه از حق انتخاب، امروز ما را در شرایطی قرار نداده كه بسیاری از خواسته‌های ما كه لباس آرزو پوشیده بود، امكان اجرا ندارد و نیاز به یك پروسه‌ی زمانی دارد. 

وی افزود: آرمان‌های انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام خمینی (ره) به جز روش‌ها و انتخاباتی بود كه مثلا در روسیه و آسیا صورت می‌گیرد. 

كولایی تاكید كرد: ما باید به تغییرات بلندمدت رضایت دهیم و این چیزی است كه در جوامع دموكراتیك امروزی در طول ده‌ها و حتی صدها سال صورت گرفته است. 

این استاد دانشگاه هم‌چنین با بیان این‌كه نهادهایی مثل انجمن اسلامی در دانشگاه تهران و نهادهای مشابه از ده‌ها سال قبل در پی تغییر وضعیت‌های نامطلوب بوده‌اند، اظهار كرد: این‌ها الزاما و دائما باید در نقد خود در طول زمان باشند. 

كولایی در پایان خاطرنشان كرد: از تاثیرگذاری در روند آینده‌ی كشورمان با رای، دریغ نمی‌كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین