کد خبر: ۷۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۸

موگابه آماده وداع با قدرت می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه پس از اذعان به شکست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور آماده کناره گیری از قدرت است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازخبرگزاری فرانسه: یک مقام حزب زانو پی اف وابسته به موگابه گفت: رئیس جمهور آماده کناره گیری از قدرت است اما همچنان تلاش می کند تا با کنستانتین چیونگا رئیس ستاد مشترک ارتش زیمبابوه به توافق برسد.

این مقام حزب حاکم افزود: موگابه آماده کناره گیری از قدرت است زیرا نمی خواهد با رفتن به دور دوم خودش را اذیت کند.

وی تصریح کرد: تنها یک نفر که برسر راه وی ایستاده و آن رئیس ستاد مشترک ارتش زیمبابوه است.

دو دیپلمات بلند پایه در هراره نیز تایید کردند همه چیز برای کنار رفتن موگابه از قدرت و روی کار آمدن مورگان تسوانگیرای رهبر مخالفان زیمبابوه مهیا است.

همزمان شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد مذاکره میان مقامات حزب حاکم زانوپی اف موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه وحزب مخالف ام دی سی به رهبری مورگان چانگارای در حراره پایتخت زیمبابوه در جریان است ، تا بلکه موگابه برای کناره گیری از قدرت تشویق شود.

این شبکه افزود:‌گزارشهائی که از زیمبایوه در مورد انتخابات و نتایج و پیامدهای آن میرسد ضد ونقیض است .

برخی گزارشهای دیگر از زیمبابوه حکایت از آن دارد که تامبو امبکی رئیس جمهوری آفریقای جنوبی نقش میانجیگری در مذاکرات برای خروج از بن بست سیاسی کنونی در زیمبابوه را به عهده دارد اما دفتر تامبو امبکی در آفریقای جنوبی این گزارشها را تکذیب کرده است .

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد نتایج نهایی انتخابات پارلمانی زیمبابوه قرار امروز چهارشنبه در بحبوحه درخواست‌ها برای اعلام نتیجه همزمان انتخابات ریاست جمهوری این کشور و کنار رفتن رابرت موگابه از قدرت اعلام شود.

یک منبع در کمیسیون انتخاباتی زیمبابوه گفت:کرسی های نهایی پارلمان امروز مشخص خواهد شد. تاکنون تکلیف صد و هفتاد و پنج کرسی از دویست و ده کرسی پارلمان زیمبابوه مشخص شده است.

تاکنون مخالفان نود کرسی و حزب حاکم زیمبابوه وابسته به موگابه هشتاد و پنج کرسی را به خود اختصاص داده اند.

آخرین خبر:
حزب مخالف زیمبابوه امروز چهارشنبه با کسب شش کرسی بیشتر همچنان در انتخابات پارلمانی از حزب حاکم این کشور پیش است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هراره، کمیسیون انتخابات زیمبابوه اعلام کرد از مجموع صد و هشتاد و هشت کرسی که نتایج ان تاکنون اعلام شده است ، جنبش مخالف برای تغییرات دموکراتیک در زیمبابوه نود و شش کرسی و حزب زانو پی اف به رهبری رابرت موگابه رئیس جمهوری این کشور نود و دو کرسی را به دست اورده اند. 

مقامات این کمیسیون گفتند نتایج نهایی انتخابات پارلمانی امروز منتشر خواهد شد.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین