کد خبر: ۷۳۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۴

گپ برلوسکونی با جولیوس سزار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیلویو برلوسکونی 71 ساله که در کارنامه سیاسی‌اش نخست وزیری پر تنش و در عین حال موفقی را دارد بعد از پایان دوره نخست وزیری اش به کارهای اقتصادی و فعالیت های حزبی خود پرداخته است.

برلوسکونی در آخرین مصاحبه خود با یکی از شبکه های ایتالیا در مورد تسلط اش به زبان لاتین گفته است:‌ میتوانم با جولیوس سزار صحبت کنم .

او در پاسخ به سوالی درباره شخصیت تاریخی مورد علاقه اش گفت: «زبان لاتین من در حدی است که می توانم با جولیوس سزار نهار صرف کنم.» 

سیلویو برلوسکونی تلاش می کند که با پیروزی در انتخابات سیزدهم و چهاردهم ماه میلادی جاری یعنی آوریل برای بار سوم نخست وزیر ایتالیا شود. 

وی در مصاحبه اش گفت، در دوران دانشجویی یکی از بهترین شاگردان کلاس لاتین بوده و اغلب برای صحبت به این زبان با اشخاص برجسته از جمله کاردینال های رم انتخاب می شده است. 

برلوسکونی همچنین گفت که احترام خاصی برای وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا در زمان جنگ جهانی دوم، قائل است. 

این سیاستمدار کهنه کار ایتالیایی، صاحب شرکت های خبری، تبلیغاتی، عمرانی و تولید غذا است و ثروتمند ترین مرد ایتالیا اعلام شده است. 

وی همچنین یکی از باشگاه های فوتبال ایتالیا یعنی آ. ث. میلان است. 

برلوسکونی بارها به فساد مالی متهم شده، اما هیچ گاه محکوم نشده است. محاکمه وی به اتهام فساد مالی قرار است بعد از انتخابات آتی پارلمان ایتالیا ادامه یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین