کد خبر: ۷۵۴۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

وزیر بهداشت: ۲۰ درصد مبتلایان امیکرون کودکان هستند

وزیر بهداشت در اصفهان با اشاره به پیش‌بینی شدت موج ششم کرونا در هفته‌های آتی، اظهار داشت: از مردم درخواست می‌شود مراقب سلامت خود باشند و آمار‌ها نشان می‌دهد یک پنجم مبتلایان در پیک فعلی کودکان هستند.
وزیر بهداشت: ۲۰ درصد مبتلایان امیکرون کودکان هستند
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین‌اللهی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، اظهار داشت: حدود دو ماه پیش فرایند واکسیناسیون این گروه آغاز شد و اکنون به پوشش ۹۰ درصدی رسیدیم که در دنیا آمار بی‌نظیری است.

وی افزود: در سویه امیکرون ۲۰ درصد بچه‌ها گرفتار می‌شوند که ابتلا کودکان به این نوع کرونا بسیار دلخراش و نگران کننده است و از مردم درخواست می‌کنم هر چه زودتر خانواده‌ها برای واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

وزیر بهداشت با بیان اهمیت و ضرورت واکسیناسیون کودکان، گفت: من برای اثبات ضرورت انجام واکسیناسیون، به نوه ۸ ساله‌ام مقابل دوربین واکسن تزریق کردیم تا مردم بدانند واکسیناسیون کودکان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته آینده موج بیماری منحوس کرونا را داشته باشیم بنابراین درخواست می‌کنیم مردم این چند هفته آتی را مراقبت بیشتری کنند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

عین‌اللهی تصریح کرد: مراکز درمانی در تعطیلات نوروز آماده‌باش هستند و پرسنل خدمات بهداشت و درمانی آماده‌باش ۱۰۰ درصدی دارند و با توجه به شرایط بیماری و میزان بستری‌ها، ستاد کرونا برای تصمیماتی اتخاذ می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه محدودیت‌های ۱۰۰ درصدی توسط ستاد کرونا گرفته نمی‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم واکسن زدند یک مقداری محدودیت‌ها نسبت به سابق تفاوت دارد و هنوز برای مسافرت محدودیت قائل نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین