کد خبر: ۷۶۲۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

جریمه ۶۳۰۰ راننده متخلف در جاده‌های جنوب کرمان در ایام نوروز

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از ثبت تخلف دوربین‌های جاده‌ای برای ۶۳۰۰ راننده متخلف و خودرو در جاده‌های جنوب استان کرمان در موج اول سفر‌های نوروزی خبر داد.
جریمه ۶۳۰۰ راننده متخلف در جاده‌های جنوب کرمان در ایام نوروز
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی محمودی با اشاره به فعال بودن ۲۳ سامانه و دورببن ثبت نخلف در جاده های شریانی و اصلی جنوب استات کرمان گفت: با هدف رصد رانندگان متخلف ،سامان دهی ترافیکی و انجام اقدامات راهداری و حمل و نقلی منسجم در نوروز امسال بصورت شبانه روزی کار رصد الکترونیکی بر محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان در جریان است تا بتوانیم حمل و نقل ایمن تر و با برنامه تری را برای کاربران جاده ای و مسافران نوروزی رقم بزنیم.

وی افزود: از تمام ظرفیت نیروی انسانی متخصص برای ایجاد تردد ایمن و با کیفیت در جنوب کرمان استفاده کردیم تا در قالب طرح راهداری نوروزی ۱۴۰۱ بتوانیم بهترین خدمات را در جاده ها به مردم ،مسافران و رانندگان ارئه نمائیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به وجود ۴۹ سامانه هوشمند جاده ای نظیر ۲۳ دستگاه و سامانه ثبت تخلفات، ۱۵ سامانه نظارت تصویری و ۱۱ سامانه تردد شمار گفت: با توجه به اهداف سازمان راهداری در زمبنه هوشمند سازی بیشتر جاده ها به زودی ظرفیت خوبی به هوشمند سازی جاده ها در محورهای جنوب کرمان اضافه خواهد شد.

وی از اضافه شدن ۴ سامانه تردد شمار در جاده های جنوب کرمان خبر داد و گفت: برای فعال شدن این سامانه ها بیش از ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.

محمودی افزود:در سال حدید هم ۱۳ سامانه ثبت تخلفات در جاده های جنوب کرمان محورهای جیرفت_بلوک_فاریاب و محور جیرفت_جبالبارز _سه راهی بم نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت:کارشناسان این مرکز بصورت شبانه روزی در جند شیفت بصورت تلفنی و از طریق خط ارتباطی ۱۴۱ مرکز مدیریت پاسخگوی مسافران نوروزی و رانندگان هستند.
وی بیان کرد: برخی افراد با استفاده از ترفندهای مختلف سعی در دور زدن قانون و مخدوش کردن پلاکها می کنند که این سامانه های ثبت تخلف دارای مادون قرمز هستند که در شرایط شب و شرایط جوی نامناسب هم بخوبی پلاک را خوانده و ثبت سامانه انجام می شود.

محمودی با اشاره به اینکه برخی از رانندگان به محض رسیدن زیر دوربین سرعت خود را کاهش می دهند و بین دو دوربین با سرعت غیر مجاز رانندگی می کنند باید به این نکته توجه کنند که سرعت خودرو به محض رسیدن در زاویه چشمی دوربین ثبت و در زیر دوربین بعدی میزان فاصله و سرعت طی شده محاسبه و در صورت تخلف از سرعت پلاک خودرو در ستون خودروهای متخلف ثبت خواهد شد بطوری که سرعت متوسط بین دو دوربین هم لحاظ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین