کد خبر: ۷۷۷۶۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

برای خداحافظی با سیب‌زمینی هم آماده شوید/ احتمال نایاب شدن کاکائو و موز تا سال ۲۰۵۰

به گفته کارشناسان، کاکائو و موز تا سال ۲۰۵۰ از بازار‌های جهانی محو خواهد شد و مردم باید خود را برای وداع با سیب‌زمینی هم آماده کنند.
برای خداحافظی با سیب‌زمینی هم آماده شوید/ احتمال نایاب شدن کاکائو و موز تا سال ۲۰۵۰
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته کارشناسان، کاکائو و موز تا سال ۲۰۵۰ از بازارهای جهانی محو خواهد شد و مردم باید خود را برای وداع با سیب‌زمینی هم آماده کنند.

به گزارش رسانه‌های عربی، کارشناسان خبر دادند، خشکسالی و افزایش گرما در جهان که منجر به تغییرات زیست‌محیطی در کره زمین شده است بعضی از محصولات زراعی را به طور کامل از بین می‌برد، این در حالی است که تولید برخی دیگر از محصولات نیز مقرون به صرفه نخواهد بود.

این کارشناسان با اشاره به دشوار شدن تولید محصولاتی همچون موز، برنج، قهوه و سیب‌زمینی احتمال دادند در سال ۲۰۵۰ دیگر خبری از گیاه کاکائو نباشد.

تحقیقات جدید انجام‌گرفته از سوی دانشگاه اکستر بریتانیا حاکی از آن است که احتمال از بین رفتن موز نیز در شرایط بد زیست‌محیطی در همان سال وجود دارد.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل هم در گزارشی اعلام کرد، منابع آب برای برنج‌کاری به ویژه در آسیا بسیار کم خواهد شد، از این رو تعداد زمین‌‌هایی هم که امکان عمل‌آوری برنج را دارند در قرن آینده ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

برخی دیگر از کارشناسان هم از خطر انقراض دانه‌های قهوه صحبت کردند و احتمال دادند سیب‌زمینی هم به این سرنوشت دچار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین