کد خبر: ۷۸۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۶
تردید دولت در معرفی گزینه‌ خود برای تصدی وزارت کشور به مجلس؛

چه کسی وزیر کشور می‌شود؟ جهرمی، هاشمی یا ...؟

تغییر استانداران فعلا متوقف شده‌است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی‌که امروز و در حاشیه سفر استانی رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویر احمد، سید مجتبی ثمره هاشمی، احتمال معرفی جهرمی، وزیر فعلی کار را به عنوان گزینه دولت برای تصدی وزارت کشور به مجلس، منتفی دانست، سید مهدی هاشمی، سرپرست فعلی وزارت کشور جهت قبول این مسؤولیت اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، مشاور ارشد رئیس جمهور معرفی جهرمی ‌وزیر کنونی کار را به عنوان وزیر جدید کشور به مجلس شایعه دانست. 

ثمره هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در یاسوج گفت: «در اولین فرصت مناسب وزرای اقتصاد و دارایی و کشور به مجلس معرفی می‌شوند».

در همین حال، سرپرست وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت تکمیل برنامه‌های وزارت کشور برای آینده و ارائه آن به رییس‌جمهور و مقامات مربوطه گفت: «هنوز برنامه‌هایم کامل نشده و به محض این‌که کامل شود آن را خدمت رییس‌جمهور و سایر معاونان مربوطه در دولت و مجلس ارائه خواهم کرد».

مهدی هاشمی در حاشیه سفر هیات دولت به استان کهکیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران هم‌چنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر میزان قطعیت معرفی وی به عنوان وزیر کشور از سوی دولت به مجلس اظهار کرد: «قطعی بودن این مورد را باید رییس‌جمهور اعلام کند و تصمیم نهایی در این مورد توسط ایشان اتخاذ می‌شود. ولی ما آمادگی خود را در این زمینه به رییس‌جمهور اعلام کرده و در حال تهیه برنامه‌های خود هستیم».

وی در پیش‌بینی ازنظر نمایندگان مجلس نسبت به خود اظهار کرد: «نظر نمایندگان مجلس نسبت به من در قبل مثبت بود و اکنون نیز مثبت است و این‌که این نظر مثبت منجر به رای اعتماد بشود یا نشود، تشخیص نمایندگان محترم مجلس است. اما در هر حالت، به نمایندگان احترام می‌گذارم و معتقدم هر گونه تصمیم آنها به نفع من خواهد بود».

سرپرست وزارت کشور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان معرفی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: «این امر به دلیل سفر استانی به تعویق افتاد و ان‌شاءالله هفته آینده استاندار را مشخص خواهیم کرد».

خبرنگاری از سرپرست وزارت کشورسئوال کرد در جریان سفر رئیس جمهوری به استان کهگیلویه و بویر احمد، شاهد برخی اعتراض‌های مردم نسبت به عملکرد استاندار این استان بودیم، آیا احتمال تغییر استاندار وجود دارد؟ هاشمی پاسخ داد: «ما همواره ارزیابی دقیق و نزدیکی از عملکرد استانداران و مدیران محل داریم و هر جا ضرورتی برای تغییر و جابجایی وجود داشته باشد حتما این کار را انجام می‌دهیم». 

وی ارزیابی توانمندیهای فردی مدیران وشرایط محیطی را دو عامل اصلی درارزیابی استانداران بیان کرد. 

سرپرست وزارت کشور گفت: «براساس ارزیابی‌هایی که در خصوص عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشتیم، در حال حاضر، ضرورتی برای تغییر مدیریت کلان استان وجود ندارد ولی با جایجایی برخی از مدیران میانی، می‌توانیم اصلاحاتی را به وجود آوریم تا زمینه رضایت بیشتر مردم این استان فراهم شود».

وی با اشاره به تغییراتی که تاکنون در مدیریت استانها صورت گرفته خاطرنشان کرد: «تغییر استانداران فعلا متوقف شده است و دلایل توقف را بعدا اعلام می‌کنم».

هاشمی تاکید کرد: «تغییرات با توجه به نیازهای هر استان صورت گرفته است و در این تغییرات به مسائل مختلفی توجه شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین