کد خبر: ۷۸۴۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت، ضمن تاکید بر پیگیری جدی موضوع حقابه ایران از افغانستان، دستور داد سایر راهکارهای موجود برای تامین آب شرب و کشاورزی مردم سیستان و بلوچستان در اولویت کاری وزارتخانه‌های مربوطه قرار گیرد، وزرای امورخارجه و نیرو را مامور پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند کرد و گفت: دولت مردمی در پیگیری حقوق ملت به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

چهار میلیارد دلار سهم ایران از صادرات گاز در چهار ماهه اول سال

جواد اوجی وزیر نفت با اعلام اینکه طی چهار ماه اخیر چهار میلیارد دلار وصول از صادرات گاز را داشتیم، آن را به صورت تقریبی معادل کل وصول‌های ایران از صادرات گاز در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

وی افزود: ما تا امروز نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه در موضوع توسعه میادین نفتی و گازی امضا کردیم و بخشی از این قراردادها که امضا شده با کشور روسیه بوده و در موضوع توسعه میادین نفتی و به ویژه میادین مشترک نفتی و گازی.

نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمی‌پسندیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عملکرد شبکه خانگی گفت: ممکن است مثل هر بخش دیگری در شبکه نمایش خانگی هم اشکالی باشد اما بنای ما این است که کمک کنیم تا این مشکلات حل شود و اصلاً نمی‌پسندیم که نگاه تهدیدمحور به این حوزه وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت: دولت با جدیت مسیر اصلاح نظام بانکی را طی می‌کند

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام اینکه دولت با جدیت مسیر اصلاح نظام بانکی را طی می‌کند، شروع آن را هم از مسیر کمک به مردم و واقعی کردن تسهیلات دانست و افزود: دولت در این مسیر نظارت خواهد داشت و از بانک‌ها هم مطالبه‌گری می‌کند.

کاری نکنید که فضای طنز بسته شود

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی، گفت: ویدیویی چند روز قبل در فضای مجازی درباره مجسمه هرکول در بیستون به گردش درآمد بیشتر شبیه طنز و شوخی بود. بعدها برادر پژوهشگری نوشت که این مجسمه مربوط به دوره اسکندر نیست، که درست است. این مجسمه مربوط به دوره سلوکیان است. بنده هم در این ویدیو به طنز سخنانی عرض کردم اما به نظر می‌رسد برخی عزیزان متوجه فضای شوخی نشده نشدند. نباید با برخی سخنان کاری کرد که فضای طنز در کشور بسته شود. از رسانه‌ها و شخصیت‌های مستقل علمی و اجتماعی درخواست می‌کنم بین طنز و غیر طنز تفکیک قائل شوند.

برای تحقق حقآبه هیرمند به افغانستان سفر می‌کنم

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو از سفر خود به افغانستان برای تحقق حقآبه هیرمند خبرداد و همچنین گفت: روسای جمهور ایران و ترکیه برای رفع نگرانی‌های ایران از اقدامات بالادست حوضه آبریز ارس توافق کردند.

۶۰ هزار مسکن آماده شده است

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در تببین آخرین وضعیت پروژه های نیمه تمام مسکن‌ مهر اعلام کرد: ۶۰ هزار مسکن آماده شده است و ۶۰ هزار واحد دیگر در حال آماده سازی انشعابات آب و برق است و بیش از ۷۰ هزار واحد مشکل حقوقی دارند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

در جلسه هیأت دولت همچنین اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج تصویب شد.

هیأت وزیران در اجرای حکم مندرج در بند (ز) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درخصوص نحوه معافیت‌های بیمه‌ای بیمه شدگان بدون کارفرما در سازمان تأمین اجتماعی براساس دهک‌های درآمدی، آیین نامه اجرایی این بند از قانون را با هدف ساماندهی اقشار تحت پوشش بیمه‌ای مشمول کمک دولت، به تصویب رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین