کد خبر: ۸۱۲۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از کیهان، رائفی‌پور و رسایی؛ می‌ترسیم دست‌فرمان این‌ها ما را به کجا‌ها ببرد

محمدعلی وکیلی در روزنامه ابتکار نوشت: امثال کیهان، رائفی پور و رسایی مسئله را در دوگانه‌ها و مجادلات کهنه اصلاح‌طلب/ اصولگرا معنا می‌کنند. می‌ترسیم که چنین دست فرمانی و چنین مغز‌های زنگ زده‌ای ما را به کجا‌ها ببرد.
انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از کیهان، رائفی‌پور و رسایی؛ می‌ترسیم دست‌فرمان این‌ها ما را به کجا‌ها ببرد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز خود به قلم محمدعلی وکیلی با انتقاد از جریان‌های سیاسی مانند کیهان و رسایی که اعتراضات را به دوگانه اصلاح‌طلبان - اصولگرایان تقلیل می‌دهند نوشت: می‌ترسیم دست‌فرمان این مغزهای زنگ‌زده ما را به کجا ببرد.

به گزارش ابتکار، چالش کنونی آنچنان عمیق است که نمی توان آن را در دوگانه های اصلاح طلب/اصولگرا دسته بندی و فهم کرد. می توان گفت سقف مطالبات اصلاح طلبان، کف خواسته معترضان امروز هم نیست. درواقع جنس و سطح مطالبات چیزی فراتر از مجادلات اصلاح طلبی/اصولگرایی است. هرچند خواسته و شعار معترضین اصلاحات (خصوصاً در معنای سنتی آن) نیست اما اگر بر مدار اصلاحات عمل و تدبیر می شد به چنین موقعیتی نمی رسیدیم. یعنی تصلب و دل ندادن به تغییرات ما را بدینجا رساند.

وکیلی در ادامه تاکید کرده است: بنابر همین فرض تعلل حکومت در شروع اصلاحات و تغییرات در فهم و حکمرانی خود شرایط را بغرنج تر و پیچیده تر می کند. اما جالب است که همچنان امثال کیهان، رائفی پور و رسایی مسئله را در دوگانه ها و مجادلات کهنه اصلاح طلب/ اصولگرا معنا می کنند. همچنان پایشان در زمین بازی گذشته گیر کرده است و تمام این مطالبات و تغییرات جدید را به توطئه اصلاح طلبان فرو می کاهند. آدمی وقتی به بضاعت فهم اینان و بسط ید اینان فکر می کند عمیقاً از آینده ایران می ترسد. می ترسیم که چنین دست فرمانی و چنین مغزهای زنگ زده ای ما را به کجاها ببرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین