کد خبر: ۸۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۴
توصیه رئیس مجلس خبرگان به بانوان:

بهانه‌ای به دست مخالفان حضور زن در جامعه ندهید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس خبرگان رهبری، یکی از موفقیت‌ها و افتخارات دوران انقلاب اسلامی را حضور گسترده بانوان در بخش‌های مختلف جامعه دانست.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار دست‌اندرکاران ششمین همایش تجلیل از بانوان قرآن‌پژوه با اشاره به این‌که «جوامع اسلامی در گذشته از جمله جامعه‌ خودمان کمتر به توانایی و استعدادهای زنان اعتقاد وجود داشت» گفت: «در دوران جدید و به خصوص پس از انقلاب اسلامی بانوان ثابت کردند که علاوه بر این‌که در بسیاری از عرصه‌ها پا به پای مردان به پیش می‌روند، در برخی زمینه‌ها از جمله تحصیل علم و دانش مردان را پشت سر گذاشته‌اند».

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که «هنوز هم در مورد توانایی‌ها و استعدادهای بانوان مقاومت‌هایی در جامعه صورت می‌گیرد» یکی از این موارد را زمینه‌های گوناگون مدیریتی دانست و تصریح کرد: «زنان در بخش‌های مدیریتی هنوز جدی گرفته نشده‌اند که البته بیش از همه خود بانوان هستند که باید توانایی‌های خود را به اثبات برسانند».

وی یکی از بخش‌هایی که بانوان بسیار خوب ظاهر شدند را علوم قرآنی دانست و با اشاره به انجام شش هزار پژوهش قرآنی از سوی بانوان، تلاش آنان را در این زمینه قابل تقدیر دانست و گفت: «یکی از کارهای درست که جزء وظایف ما نیز هست این است که توانایی‌ها و استعدادهای بانوان را در بخش‌ها و سطوح مختلف برای جامعه و مسوولان تبیین کنیم و رسوبات ذهنی برخی سطحی‌نگران را در این زمینه بزداییم».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به ظرفیت بزرگ بانوان را حق جامعه، اسلام و زنان کشورمان دانست و به لزوم عمق‌بخشی به فعالیت بانوان تاکید کرد و گفت: «در بخش‌های علمی، بانوان سعی کنند، تحلیل‌ها، تفسیرها، تاویل‌ها و پژوهش‌های خود را با کیفیت عالی انجام دهند تا بهانه‌ای به دست مخالفان حضور زن در جامعه ندهند».

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی و احمد مسجدجامعی به طور جداگانه گزارشی از روند کار و اهداف برگزاری این همایش ارایه کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین