کد خبر: ۸۱۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶

تعهد صلیب سرخ جهانی به حمایت از عملیات آزادی و انتقال بازداشتی‌ها در یمن

صلیب سرخ بر تعهد خود برای حمایت از عملیات آزادی و انتقال بازداشتی‌ها در یمن تاکید کرد.
تعهد صلیب سرخ جهانی به حمایت از عملیات آزادی و انتقال بازداشتی‌ها در یمن
آفتاب‌‌نیوز :

این سازمان در سال ۲۰۲۲ با بیش از ۳۴۰۰ بازداشت شده مرتبط با مخاصمه در یمن بازدید داشته است؛ اقدامی بشردوستانه که به اعضای خانواده ها امکان میدهد از سرنوشت عزیزان خود مطلع شوند.

به گزارش کمیته بین الملی صلیب سرخ از ژنو، در ماه جاری کمیته بین المللی صلیب سرخ بازدیدی ۱۰ روزه از زندان خمیس مشیط عربستان سعودی داشت که در آن زندانیان مرتبط با مخاصمه تحت نظر ستاد مشترک در عربستان سعودی نگهداری می شوند. در ماه اکتبر هم بازدید مشابهی در صنعا صورت گرفته بود.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در مواقع درگیریهای مسلحانه غیربین المللی، خدمات بشردوستانه خود را جهت حصول اطمینان از نگهداری بازداشت شدگان در شرایط انسانی ارائه میدهد. این بازدیدها به کمیته بین المللی صلیب سرخ این امکان را میدهد که شرایط زندگی بازداشت شدگان را سنجیده و تبادل اخبار خانوادگی بین آنها و بستگانشان را تسهیل کند.

فابریتزیو کاربنی، مدیر بخش خاورمیانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، گفت: «ما تعهد مداوم کلیه طرفها به ملاحظات بشردوستانه و تسهیل کار کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در زمینه سنجش وضع سلامت زندانیان، حصول اطمینان از خبرگرفتن خانواده های بازداشت شدگان و حمایت از آزادسازی ایمن آنها را میستاییم».

کاربنی افزود: «بر مبنای اعتماد به ماموریت بشردوستانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که طرفین نشان داده اند، ما بر تعهد خود به ادامه کمک به مقامات زندان جهت اطمینان از نگهداری بازداشت شدگان در شرایط انسانی تاکید میکنیم. در انتظار نهایی شدن مذاکرات سیاسی در راستای آزادسازی، انتقال و بازگشت کلیه بازداشت شدگان مرتبط با مخاصمه هستیم تا آنها پس از سالها جدایی به خانواده هایشان بپیوندند».

بر اساس توافق دسامبر ۲۰۱۸ استکهلم، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ طبق شرایط و اصول خود و در نقش میانجی بی طرف از سال ۲۰۱۹ تاکنون در چند نوبت به آزادسازی همزمان یا یکطرفه و انتقال بیش از ۱۵۰۰ بازداشت شده سابق از سوی طرفین جنگ کمک کرده است.

کاربنی افزود: «هدف گامهایی که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای رسیدگی به شرایط و نیازهای این بازداشت شدگان مرتبط با مخاصمه یمن برداشته کمک به اقدامات اعتمادساز بین طرفین است و همچنان امیدواریم آنها از راه حل سیاسی این مخاصمه که بسیار به آن نیاز داریم حمایت کنند».

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیش از ۶۰ سال در یمن حضور داشته و در زمینه ترویج رعایت حقوق بشردوستانه بین المللی در مواقع مخاصمه و کمک رسانی به جوامع نیازمند فعالیت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین