کد خبر: ۸۱۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۳
نامه مؤتلفه به رييس جمهور؛

مشایی باید عذرخواهی کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده‌ تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: «رییس جمهور اصولگرا باید هرچه سریع‌تر تکلیف رحیم مشایی که برای چندین بار در فضای جامعه مشکلات فرهنگی ایجاد کرده است را روشن کند».
 
اسدالله بادامچیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب، با اشاره به ماجرای اخیر اهانت به قرآن کریم در همایشی با حضور اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ضمن ابراز تأسف از این رخداد به خبرنگار پارلمانی آفتاب، خاطرنشان کرد: «نوع احترام به کتاب آسمانی قرآن دلخواهی نیست، بلکه مبانی برای این مسأله وجود دارد که در خود قرآن آمده است».
 
وی با تأکید بر اینکه احترام به قرآن باید طبق موازین و مبانی دینی باشد، عنوان کرد: «در نظام اسلامتی وقتی مسوولی برنامه‌ای را ترتیب می‌دهد باید آن برنامه منطبق با موازین دقیق اسلامی باشد اما متأسفانه عمل اخیر آقای مشایی و برگزاری جلسه‌ای با آن اوصاف یک عمل کاملا زشت و غیرقابل دفاع است».
 
این عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی، اظهار کرد: «مشایی یا باید عذرخواهی کند و یا ریاست جمهوری باید هرچه سریع‌تر تکلیف ایشان را که برای چندمین بار در فضای جامعه مشکلات فرهنگی ایجاد می‌کند روشن کند».
 
بادامچیان گفت: «ما رییس جمهورمان را فردی اصولگرا و تابع ارزش‌ها می‌دانیم. آقای احمدی‌نژاد باید به این نکته توجه کند که آقای مشایی کاری کرده که مراجع تقلید عنوان کرده‌اند این اقدام شرم‌آور است. وقتی یک مرجع تقلید حکم فقهی‌اش این است که یک عملی شرم‌آور است مشایی خودش باید استعفا دهد و برود نه اینکه بخواهد بماند و کار خود را توجیه کند این توجیه هیچ فایده‌ای ندارد».
 
وی با اشاره به نامه حزب مؤتلفه اسلامی به رییس جمهور در این باره گفت: «در این نامه ما صراحتا این عمل را محکوم کرده‌ایم و خواستار اقدامات لازم از سوی رییس جمهور شدیم».
 
این نماینده‌ی مجلس همچنین در ارزیابی از معرفی صادق محصولی از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی کشور ضمن اعتقاد به برخی ویژگی‌های مثبت محصولی، گفت: «تا الان زمینه برای محصولی در مجلس مساعد است».
 
بادامچیان در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد نمایندگان به دلیل برخی ملاحظات به محصولی رأی دهند، اظهار کرد: «طبعا در هر موردی که مربوط به نظام و مجموعه سیاسی کشور باشد هم ملاحظات مورد دقت قرار می‌گیرد و هم منافع و مصالح ملی و هم رعایت احترام و حیثیت افراد، لذا در مجموع زمینه برای محصولی در مجلس مساعد است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین