کد خبر: ۸۲۴۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کارشناس گیاهان دارویی:

کلسیم موجود در سنجد از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند

کارشناس گیاهان دارویی گفت: سنجد سرشار از فیبر و منبع غنی از کلسیم است؛ بنابراین هم جلوی پوکی استخوان را می‌گیرد و هم دستگاه گوارش را تقویت کرده و هم سردردهای میگرنی را درمان می‌کند.
کلسیم موجود در سنجد از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی عزیزپور با اشاره به خواص درمانی سنجد به لحاظ داشتن کلسیم فراوان این میوه، گفت: سنجد دارای طبعی سرد و خشک است و گزینه‌ مناسب برای افرادی است که طبعی گرم و تر دارند. سنجد دمای بدن این افراد را پایین آورده و باعث سرد شدن و کم شدن رطوبت بدن افراد با طبع گرم می‌شود. پس این افراد می‌توانند به راحتی و بدون دردسر، بدون افراط، سنجد مصرف کنند.

وی افزود: سنجد برای ترمیم شکستگی و ترک استخوان، بسیار مؤثر است و در درمان پوکی استخوان، به‌عنوان چهارمین عامل مرگ‌ومیر در جهان، اثرات معجزه‌آسایی دارد. بطوریکه می‌توان گفت همه بیماران مبتلا به پوکی استخوان از سنجد، غافل بوده‌اند.

متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه امروزه استفاده از پودر سنجد در میان مصرف‌کنندگان رایج شده است، افزود: پودر سنجد به این صورت آماده می‌شود که بعد از خشک کردن سنجد، پوست و گوشت و هسته آن با هم آسیاب می‌شود و این کار باعث افزایش میزان خاصیت این میوه می‌شود.

عزیزپور به نحوه صحیح مصرف پودر سنجد اشاره کرد و افزود: بهتر است روزانه یک قاشق غذاخوری پودر سنجد در یک لیوان شیر تازه گاو ترکیب و میل شود.

وی همچنین یادآور شد: به هیچ عنوان به مصرف‌کنندگان توصیه نمی‌شود که پودر سنجد را با آب ترکیب کرده و میل کنند. بهترین حالت آن ترکیب با شیر تازه گاو است. مصرف این میوه به افرادی که دچار یبوست هستند توصیه نمی‌شود.

عزیزپور خاطرنشان کرد: سنجد خاصیت ضدالتهاب و ضددرد داشته و به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی خاصیت سم‌زدایی نیز دارد. به همین دلیل مصرف سنجد برای درمان سنگ کلیه پیشنهاد شده است. همچنین برای افرادی که دچار تکرر ادرار می‌شوند نیز مصرف سنجد مفید است. این میوه می‌تواند سموم موجود در روده و معده را نیز از بدن خارج کند.

متخصص گیاهان دارویی به دیگر خواص دارویی این میوه اشاره کرد و گفت: علاوه بر درمان مشکلات گوارشی، سنجد می‌تواند به درمان بیماری‌های دیگر مانند: بیمارهای دهانی، سرماخوردگی، سنگ کلیه، کبد چرب، کمک کند و برای جوان‌سازی پوست نیز بسیار مؤثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین