کد خبر: ۸۲۴۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۱

رئیس پلیس بین الملل (اینترپل) در هند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس بین الملل – «اینترپل» - روز شنبه با مقامات هندی دیدار کرد و وعده داد در خصوص تحقیقات درباره حملات مرگبار ماه گذشته مردان مسلح در بمبئی، به این کشور کمک کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «رونالد نوبل»، رئیس اینترپل، با «پی چیدامبارام»، وزیر کشور هند، دیدار کرد و وعده داد در خصوص دستیابی به جزئیات درباره 10 مرد مسلح که در 26 نوامبر (6 آذر) به دو هتل مجلل، یک ایستگاه قطار و مرکز فرهنگی یهودیان در بمبئی حمله کردند، به این کشور کمک کند.

به گفته مقامات وزارت کشور هند، «نوبل» در گفتگو با «چیدامبارام» اعلام کرد «اینترپل» در حال مقایسه نمونه‌های دی ان ای (DNA) و دیگر مشخصات مهاجمان با مشخصات متهمان فراری در پایگاه اطلاعات جهانی خود است.

دبیر کل «اینترپل» همچنین با رئیس سازمان مرکزی تحقیقات این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

«نوبل» در بیانیه‌ای خاطر‌نشان کرد هند و سازمان مرکزی تحقیقات این کشور تجربیات زیادی در زمینه استفاده از خدمات و ابزار «اینترپل» برای ردیابی تروریست‌های فراری دارند.

براساس این بیانیه، هند می‌داند که نمی‌تواند انتظار داشته باشد پاسخ‌هایی برای این قضیه بدون حمایت نهادهای جهانی مجری قانون پیدا کند و ما کمک خواهیم کرد این اتفاق رخ بدهد.

حملات مرگبار در پایتخت تجاری هند به کشته شدن نزدیک به 200 نفر از جمله 9 مهاجم منجر شد.

هند می‌گوید مهاجمان توسط گروه شبه نظامی «لشگر طیبه» مستقر در پاکستان آموزش دیده و تجهیز شده‌اند و سپس سوار بر قایقی مسروقه از شهر «کراچی» پاکستان رهسپار بمبئی شده‌اند؛ هر چند که این گروه هر‌گونه دخالتی را در این زمینه رد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین