کد خبر: ۸۲۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۸
صبح امروز ارائه شد:

گزارش کار لاریجانی به مصباح یزدی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس‌مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی ضمن تبیین استراتژی مجلس هشتم گزارشی از فعالیت‌های 6 ماهه اخیر مجلس ارائه داد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، صبح امروز در دیدار با «آیت‌الله محمد تقی مصباح» یزدی در محل موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، ضمن ارائه گزارش از عملکرد 6 ماهه مجلس هشتم اظهارداشت: «ما مسایلی را که می‌توانست به سرعت در بخش فعالیت‌های اقتصادی کمک کند با نگاه ویژه دنبال کردیم و در برخی از قوانین از جمله قانون مجازات که نیاز به تجدید نظر داشت، اقداماتی برای ساماندهی صورت گرفت که خوشبختانه همگرایی در این زمینه در مجلس، دولت و قوه قضائیه خوب است. البته ممکن است تفاوت آرایی هم وجود داشته باشد که بیشتر ریشه کارشناسی دارد».

وی خاطرنشان کرد: «مجلس هشتم از فعالیت‌های روبنایی پرهیز کرده و کارهایی را پیگیری می‌کند که اصالت فرهنگی داشته باشد».

رئیس مجلس شورای اسلامی دردیدار با «آیت الله مصباح یزدی» در قم گسترش مودت اسلامی، پرهیز از تشتت فکری و خروج از کشمکش‌های سیاسی و قبیله‌ای را سرلوحه اقدامات مجلس هشتم خواند.
«علی لاریجانی» (ره) گفت: «حرکت سازنده شما در آموزش طلاب حرکتی عمیق و تاثیرگذار در آینده کشور است».

وی بر نقش طلاب آموزش دیده در هدایت‌گری امور جامعه تاکید کرد.

رئیس مجلس گفت: «در شرایط جدید پس از اینکه تئوری‌های مختلف غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به سنگ خورد شاهد ایجاد یک هارمونی جدید در صحنه بین‌المللی هستیم که نوعی فریبکاری را در خود دارد».

«لاریجانی» افزود: «نشست‌ها و گفتگوهایی که در برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد نشانگر آن است که تئوری آنها سمت و سو دادن مسلمانان از دشمن اصلی به سمت یک دشمن فرعی است. هر چند با بیداری اسلامی این تئوری موفق نخواهد بود».

وی به ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی از سوی کشورهای غربی اشاره و تصریح کرد: «دشمنان کوچکترین موضوعات را دامن می‌زنند و در سالهای گذشته هم چنین کارهایی را سامان دادند، اما با همت و تیزهوشی علمای اسلام در این کار موفق نشدند».

رئیس قوه مقننه با اشاره به تلاش‌های بیگانگان برای ایجاد نوعی یاس و دامن زدن به اختلافات غیر واقعی در داخل کشور خاطرنشان کرد: «آنچه که ما در مجلس فکر کردیم می‌تواند این شگردها را تا حدی از بین ببرد این بود که فضای مودت اسلامی را تا جایی که مقدور است دامن بزنیم و از تشتت فکری و اختلافات پرهیز کنیم، کشمکش‌ها را از حالت سیاسی و قبیله‌ای خارج کنیم و کارها را به سمت کار کارشناسی پیش ببریم».

وی افزود: «ما برای مجلس هشتم یک استراتژی تدوین کردیم و براساس آن اولویتهایی را برای هر کمیسیون در نظر گرفتیم که همه این اقدامات ما را به سند چشم انداز و سیاستهای کلی نزدیک می‌کند».

«لاریجانی» با تاکید بر اینکه توجه اصلی مجلس هشتم به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ است یادآور شد: «اگر ما بتوانیم در داخل کشور توانمندی اقتصادی به وجود آوریم بسیاری از حیله‌گری‌های دشمن خنثی خواهد شد».

رئیس مجلس با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت نیز گفت: «مجلس متناسب با این طرح کمیسیون ویژه‌ای را در نظر گرفت تا در این زمینه با دولت همکاری کند. نقطه مورد توجه ما این بود که این طرح به یک فشار مضاعف برای مردم تبدیل نشود و تورم ایجاد نکند».

وی افزود: «اقدامات کارشناسی و همکاری بین مجلس و دولت همچنان ادامه دارد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۰۶
0
0
اونماينده مصباح است نه مردم ايران بايدبودچنين كاري هم مي كرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین