کد خبر: ۸۲۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
جام حذفی فوتبال اسپانیا.

بارسلونا فاتح الکلاسیکو شد/ ژاوی بلاخره مچ آنجلوتی را خواباند

تیم فوتبال بارسلونا توانست با برتری برابر رئال مادرید یک گام دیگر به قهرمانی در جام حذفی نزدیکتر شود.
بارسلونا فاتح الکلاسیکو شد/ ژاوی بلاخره مچ آنجلوتی را خواباند
آفتاب‌‌نیوز :

در مرحله رفت مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال اسپانیا ملقب به کوپا دل ری، تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در الکلاسیکو جذاب از ساعت ۲۳:۳۰ پنجشنبه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان ژاوی هرناندز خاتمه یافت.

دو تیم که رقابت نزدیکی برای قهرمانی در لالیگا با یکدیگر دارند دنبال این بودند تا با برتری در این مسابقه یک گام به قهرمانی در جام حذفی نزدیکتر شوند و از طرفی با روحیه مضاعفی رقابت برای قهرمانی در لیگ را دنبال کنند.

بارسلونا انگیزه زیادی داشت تا شکست برابر کهکشانی‌ها را جبران کند.

از طرفی شاگردان کارلو آنجلوتی که در دو بازی گذشته خود مقابل لیورپول و اتلتیکو مادرید یک برد و یک تساوی را به دست آورده بودند، در سومین دیدار سخت خود در ۱۰ روز اخیر دنبال این بودند تا بتوانند دست پر از این بازی خانگی بیرون بیایند تا کار راحت تری برای بازی برگشت در نیوکمپ داشته باشند.

از طرفی کهکشانی‌ها در ۶ مسابقه اخیر خود شکست را تجربه نکرده بودند این در حالی بود که بارسلونا پس از دو شکست متوالی پای به این دیدار گذاشته بود.

تیبو کورتوا، ادر میلیتائو، آنتونی رودیگر، ناچو فرناندز، دنی کارواخال، تونی کروس، ادواردو کاماوینگا، لوکا مودریچ، وینیسیوس جونیور، فدریکو والورده و کریم بنزما ۱۱ بازیکن اصلی رئال برای این مسابقه بودند.

ترشتگن، ژول کونده، مارکوس آلونسو، رونالد آرائوخو، بالده، بوسکتس، کسیه، دی‌یانگ، رافینیا، گاوی و فران تورس هم ترکیب بارسلونا را تشکیل می‌دادند.

برای تیم میزبان بازیکنانی نظیر داوید آلابا و فرلان مندی غایب بودند. این در حالی بود که در ترکیب آبی اناری‌ها نیز لواندوفسکی دمبله و پدری شاخص‌ترین غایبان ژاوی محسوب می‌شدند.

در دقیقه ۲۵ کسیه توانست روی اشتباه کاماوینگا، صاحب موقعیت شود کورتوا ضربه این بازیکن را مهار کرد، اما توپ به میلیتائو خورد و دروازه بان هم نتوانست توپ را از روی خط دروازه بیرون بکشد تا تور دروازه رئال به لرزه در بیاید. داور ابتدا این گل را آفساید اعلام کرد، اما پس از چک کردن VAR گل هافبک ساحل‌عاجی صحیح اعلام شد تا بارسلونا به گل نخست این دیدار دست پیدا کند.

در شروع نیمه دوم رئال بازی هجومی‌تری را در دستور کار قرار داد تا بتواند شکست نیمه نخست را جبران کند.

در پنجاه‌وهفتمین دقیقه بازی وینیسیوس از گوشه محوطه جریمه دروازه بارسا را هدف گرفت، اما ترشتگن توپ را مشت کرد.

در دقیقه ۶۸ پاس رافینیا موقعیت جدی را روی دروازه رئال خلق کرد، اما تورس نتوانست تاثیری روی توپ بگذارد.

یک دقیقه بعد بارسلونا از کنار محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه سر گاوی راهی به دروازه کورتوا نداشت.

در هفتاد و یکمین دقیقه بازی کسیه میرفت که برای بار دوم دروازه رئال را باز کند، اما آنسو فاتی که تازه به زمین آمده بود در نقش مدافع رئال ظاهر شد تا مانع گل زنی هم تیمی خود شود.

در دقیقه ۷۷ رئالی‌ها معتقد بودند توپ با دست فران تورس برخورد کرده، اما داور این صحنه را پنالتی ندانست.

در نودمین دقیقه بازی، ضربه راه دور رودریگه، روی دروازه بارسا خطرآفرین شد.

داور برای نیمه دوم پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

شاگردان ژاوی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیدند تا کار آسان تری در نیوکمپ داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین