کد خبر: ۸۳۳۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۳:۱۰

بیضایی از پشت صحنه سینما فیلم می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «وقتی همه خوابیم» جدیدترین اثر «بهرام بیضایی» که پس از 9 سال ساخته شد، در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر به اجرا در می‌آید و بدین ترتیب به نظر می‌رسد جشنواره فیلم امسال با این اثر حال و هوای ویژه‌ای به خود بگیرد.

به گزارش سرویس هفت هنر آفتاب، «وقتی همه خوابیم» تازه‌ترین ساخته سینماگر 70 ساله ایرانی پنجم اردیبهشت در لوکیشن خیابان نوفل لوشاتو تهران کلید خورد.

این اثر که دهمین فیلم بیضایی پس از «رگبار»، «غریبه و مه»، «کلاغ»، «چریکه تارا»، «مرگ یزدگرد»، «باشو غریبه کوچک»، «شاید وقتی دیگر»، «مسافران» و «سگ کشی» است، فیلمی درباره پشت صحنه سینماست که بخشی از آن در دکورهای متعددی از خیابان‌های قدیمی تهران فیلمبرداری شد.

این فیلم بیضایی شباهت‌هایی به «ستاره می‌شود» دارد. در فیلم جیرانی بخش‌هایی از روابط پشت صحنه سینما به تصویر کشیده می‌شود و تاکید او روی دخالت‌های تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینماست.

بیضایی در «وقتی همه خوابیم» پررنگ تر به این قضیه پرداخته است؛ پروژه‌ای فیلم در فیلم که گویا علاقه جدید بیضایی به این نوع فیلمسازی است. قصه درباره یک گروه فیلمسازی است که در میانه‌های راه با مشکل مالی روبه رو می‌شوند. در این میان با اصرار تهیه کننده بازیگر مرد اصلی فیلم کنار گذاشته و بازیگری که حاضر است سرمایه فیلم را تامین کند جایگزین او می‌شود.

در این فیلم افشین هاشمی نقش کارگردان، مژده شمسایی بازیگر زن و حسام نواب صفوی بازیگر سرمایه گذار فیلم را بازی می‌کنند اما نکته جالب درباره فهرست بازیگران «وقتی همه خوابیم» چند جابه جایی است.

نقش تهیه کننده فیلم که ابتدا قرار بود سیروس تسلیمی بازی کند که یک روز قبل از شروع فیلمبرداری به مجید مشیری رسید. مجید مظفری، علیرضا جلالی تبار، شقایق فراهانی، هدایت هاشمی، سحر دولتشاهی، رضا مختاری، مجید مشیری، میرطاهر مظلومی، سیدمهرداد ضیایی و... از دیگر بازیگران فیلم هستند.

قرارداد اکران جدیدترین فیلم بهرام بیضایی «وقتی همه خوابیم» با شرکت فیلمیران بسته شده و این فیلم توسط موسسه فیلمیران پخش خواهد شد. اولویت فیلمیران برای اکران عید سال آینده است اما در صورت مساعد بودن شرایط این فیلم بلافاصله پس از جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود. انتظار می رود «وقتی همه خوابیم» در زمان اکرانش پرمخاطب‌ترین فیلم سال باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین