کد خبر: ۸۳۴۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

۲۶ نوع بیماری گوش را بشناسیم

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: گوش مانند تمام اعضای بدن ممکن است دچار بیماری‌ها و مشکلات جدی شود.
۲۶ نوع بیماری گوش را بشناسیم
آفتاب‌‌نیوز :

علی دانایی اظهار کرد: گوش مانند تمام اعضای بدن ممکن است دچار بیماری‌ها و مشکلات جدی شود اما باید توجه کنید که همه انواع بیماری‌های آن، شنوایی را کاهش نمی‌دهند.

وی ادامه داد: با این‌حال انواع خاصی از بیماری‌ها و عفونت‌های گوش می‌توانند در صورت درمان نشدن، باعث از دست رفتن شنوایی فرد شوند.

دانایی تصریح کرد: انتخاب روش درمان انواع بیماری گوش بستگی به نوع عفونت دارد اما می‌تواند شامل آنتی بیوتیک، داروهای ضد ویروسی، مسکن و جراحی باشد.

این متخصص گوش و حلق و بینی اضافه کرد: از دست دادن شنوایی عوامل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قرار گرفتن در معرض صدای بلند، آسیب، افزایش سن، وراثت و بعضی عفونت‌ها اشاره کرد.

وی افزود: کم شنوایی حسی-عصبی شایع‌ترین نوع کم شنوایی است و زمانی ایجاد می‌شود که عاملی عصب شنوایی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

دانایی تصریح کرد: یکی دیگر از انواع این بیماری کم‌شنوایی هدایتی است که می‌تواند ناشی از انواع خاصی از عفونت گوش و بیماری‌ها باشد.

این متخصص گوش و حلق و بینی بیان کرد: مشکلات گوش ممکن است به‌ دلیل بروز اختلال در گوش، گردن، سینوس‌ها یا سر ایجاد شود، این را باید بدانیم که نوزادان و کودکان در برابر عفونت گوش آسیب‌پذیرتر هستند.

وی با اشاره به این‌که برای گوش بیماری‌های متعددی وجود دارد، گفت: ازجمله این بیماری‌ها می‌توان به نوروم آکوستیک، ناشنوایی، گوش درد، عفونت گوش، ترشح از گوش، گوش چسبنده، کم‌شنوایی، لابیرنتیت، منیر گوش، عفونت گوش میانی، اتواسکلروز، باروتروما، گوش شناگر، وزوز گوش، سرگیجه‌های ناشی از مشکل در گوش، ماستوئیدیت، هایپراکوزیس، پیرگوشی، تیرکشیدن گوش، جوش در گوش، داغی گوش، هماتوم لاله گوش، کلستئاتوم و اختلال شیپور استاش گوش اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین