کد خبر: ۸۳۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

انفجار مین ۲ کودک سنندجی را مصدوم کرد

فرماندار سنندج از مصدوم شدن ۲ کودک ساکن روستای «قلقله چتان» بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
انفجار مین ۲ کودک سنندجی را مصدوم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

حسن عسکری جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته دو کودک با هویت پیشرو صمدی ۱۱ ساله و ارشیا نوری ۹ ساله ساکن روستای «قلقله چتان» بخش مرکزی سنندج بر اثر انفجار مین دچار مجروحیت شده و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شدند. ساعت ۶ بعد از ظهر روز پنج‌شنبه در محدوده خارج از روستای «قلقله چتان» بخش مرکزی در منطقه‌ای که تاکنون دو مرحله توسط اکیپ‌های مین‌روبی پاکسازی و مین‌روبی شده است متأسفانه به دلیل رانش زمین بر اثر بارندگی‌های اخیر دو کودک ساکن روستا یک مین را پیدا کرده و آن را دستکاری می‌کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: متأسفانه مین بر اثر دستکاری‌های صورت گرفته منفجر و این دو کودک مجروح شده و بلافاصله به بیمارستان اعزام می‌شوند.

فرماندار سنندج تصریح کرد: هر دو کودک بلافاصله تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند و بخشدار بخش مرکزی در بیمارستان حضور پیدا کرده و پیگیر‌های لازم برای انجام مراقبت‌های خاص هر دو مصدوم این حادثه را انجام می‌دهد.

عسکری افزود: در تماس‌هایی که بلافاصله با بیمارستان گرفتیم مشخص شد که یکی دو ساعت بعد از این حادثه یکی از مصدومان در وضعیت مساعدی ترخیص شده است. متأسفانه مصدوم دیگر از ناحیه بالاتنه دچار آسیب شدید شده بود که تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است.

عسکری افزود: از خانواده‌ها انتظار داریم که فرزندان خود را توجیه کنند تا اگر به شیء ناشناسی برخورد کردند آن را دستکاری نکنند و مراتب را به دهیاری و فرمانداری اعلام کنند. صبح فردا اکیپ ویژه مین‌روبی برای بررسی آن منطقه اعزام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین