کد خبر: ۸۴۹۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

در نیروگاه زاپوریژیا چه خبر است؟

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبه گفت که کارشناسان این نهاد هیچ نشانه‌ای از مین یا مواد انفجاری در نیروگاه برق هسته‌ای زاپوریژیا اوکراین نیافته‌اند.
در نیروگاه زاپوریژیا چه خبر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

روسیه و اوکراین سه‌شنبه یکدیگر را به تلاش برای حمله به این بزرگترین نیروگاه برق هسته‌ای اروپا متهم کردند.

به گزارش رویترز، آن‌ها یکدیگر را متهم کرده‌اند که طرف مقابل بار‌ها حملاتی علیه خطوط نیروگاه که نقشی حیاتی در خنک‌کنندگی ۶ راکتور این نیروگاه دارد، انجام داده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار‌ها هشدار داده است که درگیری‌های نظامی در اطراف این نیروگاه ممکن است منجر به بروز یک فاجعه شود.

آژانس چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان این نهاد «در روز‌ها و هفته‌های اخیر بخش‌های مخلتف این تاسیسات را بررسی کرده و تاکنون هیچ نشانه آشکاری از وجود مین یا مواد انفجاری مشاهده نکرده‌اند.»

آژانس افزود: کارشناسان خواستار دسترسی بیشتر برای تایید عدم وجود مین و مواد انفجاری هستند؛ خصوصا دسترسی به بام واحد‌های راکتور‌های شماره ۳ و ۴ و سیستم خنک‌کنندگی در نیروگاه ضروری است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که از گزارش‌ها درباره وجود مین و مواد انفجاری در نیروگاه و اطراف آن مطلع است و «با توجه به تنش‌ها و فعالیت‌های نظامی فزاینده در محل قرارگیری این نیروگاه، کارشناسان ما باید بتوانند حقایق میدانی را بررسی کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین