کد خبر: ۸۵۲۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

نقش برجسته امگا ۳ در عملکرد شنوایی

محققان دانشگاه گوئلف در مطالعه اخیر خود گزارش کردند: احتمال بروز مشکلات شنوایی در افراد میانسال و بزرگسالانی که سطوح بالاتری از اسید چرب امگا ۳ دارند، ۸ تا ۲۰ درصد کمتر از سایر افراد است.
نقش برجسته امگا ۳ در عملکرد شنوایی
آفتاب‌‌نیوز :

تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰٪ از جمعیت جهان، یعنی بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان، از کم شنوایی رنج می‌برند. کم شنوایی می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی افراد، از ارتباطات و تعاملات اجتماعی گرفته تا فرصت‌های تحصیلی و شغلی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

دکوزاهگزانوئیک اسید یا DHA، نوعی اسید چرب امگا ۳ است که به وفور در ماهی یافت می‌شود. یافته‌های مطالعات پیشین نشان داده بود: سطوح بالای DHA با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، اختلالات شناختی و مرگ و میر مرتبط است. پژوهشگران توضیح داده اند، نتایج ما نقش DHA در حفظ عملکرد شنوایی را برجسته می‌کنند.

برای این مطالعه، محققان، وضعیت شنوایی و سطح DHA خون بیش از ۱۰۰ هزار نفر با میانگین سنی ۵۰ سال را تجزیه و تحلیل کردند. سپس پژوهشگران نتیجه گیری کردند، احتمال مشکلات شنوایی در افراد با سطح DHA خون بالاتر، ۱۶ درصد کمتر بود.

این یافته‌ها بر اهمیت اسید‌های چرب امگا ۳، از جمله DHA، برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با پیری تاکید می‌کنند. به گزارش سیناپرس، به گفته محققان، امگا ۳ ممکن است به محافظت از سلامت سلول‌های گوش داخلی و کاهش پاسخ‌های التهابی شدید به صدا‌های بلند یا عفونت‌ها کمک کند.

دانشمندان اظهار داشتند: بدن ما توانایی محدودی برای تولید DHA دارد؛ با این حال، سطح DHA موجود در خون و بافت‌ها را می‌توان با مصرف منظم غذا‌های دریایی یا با مصرف مکمل‌های غذایی افزایش داد.

محققان، یافته‌های تحقیقاتی خود را در NUTRITION ۲۰۲۳، نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا در بوستون ارائه داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین