کد خبر: ۸۶۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۰

بادامچيان: کاندیدای اصلاح‌طلب رقیب جدی برای نامزد اصولگرایان نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ اسدالله بادامچیان نماینده‌ تهران در مجلس، تشکیل مجلس هشتم با یک اکثریت اصولگرا را یک رخداد مهم در سال 87 عنوان کرد و گفت: «خوشبختانه ما نوع جدیدی از رقابت توام با اخلاق را در این مجلس شاهد بودیم». 

بادامچیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب، تفاهم بین اقلیت و اکثریت مجلس هشتم را مایه‌ خرسندی دانست و گفت: «ما در ابتدای مجلس هشتم با برخی دوستان اقلیت صحبت‌هایی داشتیم و به آنها عنوان کردیم که ما در این مجلس می‌خواهیم به جای درگیری‌های جناحی، تفاهم در مشترکات و تعامل داشته باشیم که خوشبختانه اقلیت مجلس هشتم هم به نحو خوبی عمل کردند و لذا فضای این مجلس یک محیط تفاهم و تعامل است». 

نماینده‌ تهران در مجلس با اظهار خشنودی از اینکه تعامل اقلیت مجلس هشتم با اکثریت تا به اینجا بسیار خوب بوده، گفت: «این مسأله خود یک نوع موقعیت است که به جای درگیری‌های جناحی، به مسائل مختلف کشور بپردازیم». 

این عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی فضا را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم، خوب توصیف کرد و افزود: «مهمترین اولویت در سال 88 این است که رقابت‌ها اخلاقی و در جهت منافع عمومی کشور باشد نه اینکه در فکر به قدرت رسیدن، فضای تخریب را ایجاد کنیم. باید فضایی ایجاد کرد که افراد به جای بازی‌های سیاسی و تخریب یکدیگر به این سمت بروند که بتوانند تنها برنامه‌های خود را ارائه کنند». 

بادامچیان با تأکید بر اینکه باید این مسأله به صورت فرهنگ عمومی درآید، در عین‌حال پیش‌بینی نتیجه‌ انتخابات را سخت دانست و گفت: «معمولا مردم ایران پیش‌بینی‌ناپذیر هستند چراکه مردم در هر مقطعی بررسی کرده و هوشمندانه تصمیم می‌گیرند». 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، کاندیداهای اصلاح‌طلب را رقیب جدی برای کاندیداهای اصولگرا ندانست و گفت: «اصلاح‌طلبان در ابتدا عنوان کردند که با یک کاندیدا وارد صحنه می‌شوند اما شاهد بودیم که با یک مثلث وارد عرصه شدند و تحلیل ما این است که چون هیچ‌یک از این افراد از رأی خود اطمینان ندارند چنین مسأله‌ای را ما شاهد بودیم». 

بادامچیان گفت: «به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان صرفاً به فکر این هستند که قدرت را از دست رقیب درآورند و در خود متمرکز کنند یعنی آن وظیفه الهی و شرعی که بر اساس آن باید به صحنه آمد کمتر در این جناح وجود دارد». 

این فعال سیاسی صحبت کردن در این زمینه که اصولگرایان بر روی احمدی‌نژاد به اجماع می‌رسند را زود دانست و گفت: «حزب مؤتلفه تلاش می‌کند که همه اصولگرایان به فرد مورد نظر خود برسند و البته سیاست ما فعلاً این است که نسبت به شخص مشخصی مثبت و یا منفی اظهارنظر نکنیم». 

وی با اشاره به این قاعده حزب مؤتلفه مبنی بر اینکه در یک شرایط مساوی برای این حزب همواره فرد روحانی ارجح از فرد غیرروحانی است، گفت: «اگر چند نفر کاندیدای ریاست جمهوری شوند که همه دارای صلاحیت باشند طبعا اگر مؤتلفه بخواهد یک نفر را انتخاب کند به ارجحیتها و صلاحیت‌هایی بیشتر می‌نگرند، یعنی به یک فرد اصلح و ارجح که البته در این زمینه اگر دو کاندیدا در صحنه حاضر شوند به فردی که بیشتر دارای دانش فقهی است اقبال داریم». 

وی ادامه داد:‌ «اگر دو نفر در تمام شرایط یکسان باشند و یکی از این افراد روحانی و دیگر غیرروحانی باشد طبعاً انتخاب ما روحانی است. البته اگر یک روحانی در صحنه بود و در کنارش یک غیرروحانی موجه‌تر باشد مثل شهید رجایی ما آن را ترجیح می‌دهیم». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۶
0
0
باسلام باقیافه ظاهرالصلاح هرچه جفا بود برما ملت دریغ نکردید . عمرتان به اخر رسیده بخاطر عاقبت هم که شده دست بردارید. باپوزش از رک گویی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۶
0
0
ای کاش ایشان که همه را به رعایت اخلاق سفارش می کنند خودشان با تهمت زدن به دیگران شروع نمی کردند . امام راحل چه زیبا فرمودند که:"هر اصلاحی نقطه آغازش خود انسان است."
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۶
0
0
بنازم به تكليف شرعي كه چقدر براي آقايان به كار مي آيد!!!
و بنازم به اعتماد به نفس آقايان كه اصلاح طلبان را رقيب به حساب نمي آورند.
وقتي پشتوانه قوي هست من هم بودم چنين اعتماد به نفسي داشتم!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۶
0
0
اي خدا ! چه کیفی دارد قیافه آقای بادامچیان در روز بعد از انتخابات!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین