کد خبر: ۸۷۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
در جمع اعضای خانه احزاب بیان شد؛

هاشمی: صداوسیما آیینه تمام‌نمای نظرات مردم باشد

ریشه تحزب و همكاری در فطرت بشر است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیران كل احزاب و اعضای شورای مركزی خانه احزاب كشور صبح امروز با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار كردند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در این دیدار با اشاره به احكام اسلام و تجارب تاریخی و فطرت انسانی، بهترین راه برای اداره مسائل كشور را رجوع به نظر مردم ذكر كرد و گفت: «ریشه تحزب و همكاری در فطرت بشر است و در اداره مسائل عمومی جامعه همكاری یک امر طبیعی و ضروری است».

وی افزود: «كار جامعه را فردی نمی‌توان انجام داد و این‌كه در جامعه ما كثرت حزب وجود دارد خود دلیل واضحی است كه این مساله از سوی مردم نیز مهم تلقی می‌شود».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نبود احزاب نیرومند در كشور را یک ضعف برای كارهای حزبی بیان كرد و گفت: «انقلاب اسلامی‌ با توجه به رهبری عالمانه امام و حضور قوی روحانیت كه خود در نقش و كاركرد یک حزب قدرتمند ظاهر شده بود، توانست حكومت اسلامی‌ در كشور تشكیل دهد».

هاشمی‌رفسنجانی افزود: «نهاد روحانیت با تشكیلات منسجم در سراسر كشور و وجود مساجد و حوزه علمیه قم، نظرات خود را به خوبی به مردم انتقال داد».

وی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری در كشور گفت: «برگزاری انتخاباتی آبرومند و معتبر یک نیاز است و مردم با مشاركت وسیع در انتخابات و ارایه نظر خود می‌توانند پیام مهمی ‌به جهانیان بدهند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «اكنون با توجه به شرایط داخلی و خارجی از دوره‌هایی است كه احزاب باید خیلی جدی در صحنه حضور داشته باشند و در فعالیت‌های خود منافع دین، مردم و كشور را در نظر گیرند».

آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی تاكید كرد: «همه باید تلاش كنند بدون توسل به حربه‌های غیر اخلاقی از قبیل تخریب، تهمت و دروغ، فضای سالمی ‌را برای فعالیت ایجاد كنند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاكید كرد: «برای فراهم آوردن زمینه حضور جدی مردم در صحنه انتخابات، صدا و سیما به عنوان رسانه ملی وظیفه مهمی ‌بر عهده دارد».

‌هاشمی‌رفسنجانی افزود: «اعتبار صدا و سیما به این است كه بر اساس اصول اسلامی ‌و صداقت عمل كرده و ‌آیینه تمام نمای نظرات مردم باشد».

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی تبریزی رییس شورای مركزی خانه احزاب كشور طی سخنانی، امر به معروف و نهی از منكر در سطح حاكمیت را از وظایف مهم احزاب عنوان كرد و گفت: «ضعیف بودن جایگاه نقد در كشور به این دلیل است كه احزاب قدرتمند نداریم، تا این وظیفه را به درستی ایفا كنند».

وی تقویت فرهنگ تحزب در كشور را امری مهم و ضروری بیان كرد و افزود: «با وجود احزاب در صحنه سیاسی، حضور مردم در اداره كشور تاثیرگذار خواهد بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
آقای رفسنجانی ، سلام. من از شما کمال تشکر را دارم.
الحمد لله حزب احمدی ، که کارش خیلی فعال است ، و کارش شده تفرقه اندازی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان که به تازگی تصمیم به آشتی گرفته اند ، شما بگویید ، کار این حزب جدید در قرآن به چه تشبیه شده؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین