کد خبر: ۸۸۰۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

چهار غذا و دسر و ژله شب یلدا را یاد بگیرید

چهار غذا و دسر و ژله شب یلدا رو با هم یکجا تو این مقاله یاد بگیرید و درست کنید این‌ها جزو خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین خودنی‌ها واسه شب چله هستند
چهار غذا و دسر و ژله شب یلدا را یاد بگیرید
آفتاب‌‌نیوز :

شب یلدا بهترین زمان برای دورهمی هاست و مخصوصا اگه این شب تو تقویم مثل امسال پنج شنبه باشه و اینجوری می‌تونید تا نصف شب بیدار بمونید و دور هم کلی بگیم و بخنیدم و خوش باشیم. البته شب یلدا بدون خوردنی و سور و سات اصلا نمیشه به خاطر همین ما تو این مقاله یک پک کامل برای شب یلدا شما آماده کردیم که شامل چند مدل دسر خوشمزه و غذا و کلی چیز‌های دلچسب که با انار و لبو و خلاصه خوردنی‌های مرسوم این شب آماده می‌شود.

در ادامه براتون مواد اولیه هر کدوم از این خوشمزه‌های بامزه رو توضیح می‌دیم و یک ویدیو هم می‌گذاریم تا ببینید و بپزید و کیف کنید.

اول با دسر شروع کنیم؛ برای شب یلدا دسر لبو می‌تونه حسابی به میز شام و سفره هاتون رنگ و لعاب بده. این دسر بسیار راحت درست می‌شه و مواد اولیه اون ۴ عدد لبو متوسط پخته شده، دو سوم لیوان آب لبو، ۲.۵ قاشگ سر پر پودر ژلاتین و ۷ قاشق غذاخوری شکر و در نهایت ۷ قاشق خامه هست که به صورتی که در ویدیو زیر می‌بینید این مواد رو باید ترکیب کنید.

کیک شکلاتی بدون نیاز به پختن؛ شب یلدا شب خوش نشینی و دور هم نشینی است و قرار نیست همش مادر خونه یا میزبان تو آشپزخانه باشه و وقت رسیدن مهمون‌ها و شب نشینی دیگه جونی به بدنش نمونه برای همین ما واسه شما تو این مقاله خودنی‌های ساده و انتخاب کرده ایم که هم خوشمزه هستند و هم زود تند و سریع آماده می‌شوند. به همین خاطر می‌خوایم بهتون طرز تهیه یک کیک شکلاتی خوشمزه رو یاد بدیم که نیازی به فر و پختن نداره و ساده و آسون درست میشه. برای تهیه این کیک جذاب شما به ۱.۵ تا ۲ بسته بیسکوئیت پتی بور نیاز دارید به همراه ۲۵۰ گرم شکلات که بن ماری یا همان آب شده و ۱۵۰ گرم کره که اون هم آب شده و در نهایت مقداری دانه انار برای تزئین.

مرغ ناردونی خوشمزه خواستی واسه شام شب یلدا؛ خوب دسر و تنقلات رو میشه زود و سریع آماده کرد، اما غذای اصلی خوب فرق میکنه و داستانش چیز دیگه‌ای و خیلی سرسری نباید ازش رد بشیم. برای شام مرغ ناردونی یک پیشنهاد جذاب شب یلدا است. مواد اولیه این شام خُب همون طور که معلومه مرغ هست که به تعداد هر نفر یه تیکه باید بگذارید کنار دو تا پیاز متوسط می‌خوایم ۴ تا ۵ قاشق رب انار و آلو و دانه انار هم که طعم دهنده مرغ هستند و باید کنار مرغ سرو بشن

ژله قلبی واسه بعد شام؛ شب یلدا کلا خوبه که همه چیز رنگ قرمز و اناری باشه ژله هم که پای ثابت این شب هست چه بهتره که انار یا توت فرنگی و آلبالویی انتخاب بشه تا تم شب چله مون بهم نخوره برای تهیه ژله سرخ شب یلدا به ازای هر ۳ تا ۴ نفر یک بسته پودر ژله بخرید و هر بسته رو با نصف استکان بستنی وانیلی و دونه‌های انار تکمیل کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین