کد خبر: ۸۸۳۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
انتظار ۹ ساله حج عمره ادامه‌دار شد

کارشکنی جدید عربستان علیه ایران / حج عمره لغو شد

پرواز‌های حج عمره مفرده تا اطلاع ثانوی لغو شد.
کارشکنی جدید عربستان علیه ایران / حج عمره لغو شد
آفتاب‌‌نیوز :

عملیات حج عمره قرار بود بعد از گذشت ۹ سال، بامداد امروز (چهارشنبه، ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲) با اولین پرواز از فرودگاه امام، در ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه انجام شود که به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشد. اطلاع ثانوی پرواز‌های حج عمره لغو شده است. 

بنا بر این گزارش، مسئولان ایرانی در تلاش برای رفع مشکل پیش آمده هستند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز در گفتگو با بخش خبری ساعت ۸، ضمن عذرخواهی از مسافران اعلام کرد: نمایندگان این شرکت و سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در حال پیگیری مشکل ایجاد شده هستند و به محض رفع مشکل، پرواز انجام خواهد شد.

اظهارنظر‌های متناقض مسئولین درباره مشکلات پرواز‌های حج

پنجشنبه (۷ دی ماه ۱۴۰۲): کمتر از یک هفته پیش رئیس سازمان حج و زیارت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که از سوی طرف عربستانی، مشکل و محدودیتی برای انجام پرواز‌های حج وجود نداشته و حتی مشکل بوجود آمده در پرواز‌های حج تمتع هم بخاطر قدیمی بودن ناوگان هوایی کشورمان بوده است.

امروز چهارشنبه (۱۳ دی ۱۴۰۲): و این درحالیست که صبح امروز بود که سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام کرد: به دلیل عدم دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه جده، با مشکل مواجه شدیم. مجوز فرود هواپیمای زائران باید از طرف عربستان صادر شود و این مشکل از سمت کشور ما نیست.

منبع:

صداوسیما و خبرگزاری مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین