کد خبر: ۸۸۵۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

بایدن، یمن را به حملات بیشتر تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا، انصارالله یمن را «یک سازمان تروریستی» خواند و تهدید کرد، در صورت تداوم حملات یمن در دریای سرخ، آمریکا به حملات مشابه ادامه می‌دهد.
بایدن، یمن را به حملات بیشتر تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا انصارالله یمن را «یک سازمان تروریستی» دانست و تهدید کرد که در صورت تداوم اقدامات یمن در دریای سرخ، آمریکا به حملات مشابه ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: حوثی‌ها (انصارالله یمن) یک سازمان تروریستی هستند و اگر به همین رفتار خود ادامه دهند، ما پاسخ خواهیم داد.

ارتش‌های آمریکا و انگلیس اوایل روز جمعه چندین حمله هوایی را علیه نقاط مختلف یمن در چهار استان از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار صورت دادند.

پیش‌تر «داگلاس سیمز» مدیر عملیات ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا و انگلیس در حمله شب گذشته خود به مواضع حوثی های یمن، حدود ۳۰ نقطه را با بیش از ۱۵۰ موشک هدف گرفتند؛ موشک‌هایی که از ناو‌های جنگی و همچنین پرنده‌های نظامی شلیک شدند.

بایدن همچنین در نامه‌ای به کنگره آمریکا مدعی شده حملات آمریکا و انگلیس به یمن، علیه مواضعی صورت گرفته که حملات حوثی ها در دریای سرخ را تسهیل می‌کرد.

او گفته ایالات متحده آماده است تا در صورت لزوم، اقدامات بیشتری را برای مواجهه هر تهدیدی اتخاذ کند.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده حملات علیه یمن «بر طبق قانون بین‌المللی» بوده و «محافظت از آمریکایی‌ها در خانه و خارج» بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین