کد خبر: ۸۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۳

رضایی: اگر گزارشگر به جای "گل"، "الله اکبر" می‌گفت، تأثیر بیشتری داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رضایی گفت: «اگر گزارشگر بازی ایران و استرالیا، به جای "گُل گُل" گفتن، "الله اکبر الله اکبر" می‌گفت، این مساله می‌توانست یک تاثیر عمیق عاطفی بگذارد که تاثیر آن چندین برابر منابر روحانیون بود».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، محسن رضایی، نامرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در بخشی از مصاحبه عصر سه شنبه خود با راديو ورزش گفت: «ما تلاش خواهیم کرد تا اخلاق ، صداقت و پاکی را در ورزش با خروج مسائل سیاسی و تبلیغی نهادینه کنیم.در این صورت فضا برای ایثار و فداکاری آماده می‌شود. ما نمی‌توانیم از ورزش به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کنیم و انتظار داشته باشیم تا الگوی موفقی به وجود آید».

رضایی گفت: «ما ابتدا باید صحنه ورزش را از مسایل سیاسی و تبلیغی خارج کنیم و بعد به مسایل اخلاقی بپردازیم. خوشبختانه من و دوستانم با فرهنگ سازی محیط های جمعی خیلی آشنا هستیم، زیرا در دوران دفاع مقدس توانستیم یک محیط سخت و خشن را تبدیل به یک محیط انسانی و عاطفی و حتی عارفانه کنیم. من معتقدم که در ورزش می‌توان این کار را انجام داد».

وی افزود : «‌چند وقت پیش که در قم بودم، برای علمای این شهر یک مثالی زدم که از آن می‌توانیم در فرهنگ سازی استفاده کنیم. به بازی ایران و استرالیا اشاره کردم، زمانی که ایران گل اول را زد من خیلی خوشحال شدم. چهل پنجاه میلیون نفر مردم پشت صحنه تلویزیون نشسته بودند و وقتی برادر عزیزمان گل دوم را زد، انفجاری از عاطفه در ایران صورت گرفت. گزارشگر شروع کرد گل گل گفتن، با هیجان که اگر به وی آموزش داده می‌شد، می‌توانست الله اکبر الله اکبر بگوید».

به اعتقاد این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، این مساله می‌توانست یک تاثیر عمیق عاطفی بگذارد که تاثیر آن چندین برابر منابر روحانیون بود.

محسن رضایی ادامه داد: «جوانان ما همه آمادگی دارند که حوزه ورزش را از فرهنگ و اخلاق پر کنند. دولت نیز باید کمک کند به ورزشکاران و از نقد بی مورد از ظاهر آنان پرهیز کند. زیرا این گونه نقدها منصفانه نیست، چون ورزشکار دلش برای ایران می‌تپد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: «در بازیهای ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی می‌توان از اشعار حماسی فردوسی در شاهنامه که ایران با دشمنانش در مبارزه استفاده می‌کرد، استفاده شود. نظیر همین کاری که حسین رضا زاده با ابوالفضل گفتن خود برای ورزش ملی ما استفاده می‌کرد.این مسایل می‌تواند از بعد ملی و اسلامی و ایرانی ما را مطرح کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
0
0
آقا محسن رضایی حقا حق که فرمانده سپاه بوده...هنوز حال و هوای جنگ و دهه 60 قدم می زنه!!!
ناشناس
|
Australia
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
0
0
محسن رضایی، نامرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۸
0
0
حالت خرابه يه دكتر برو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین