کد خبر: ۹۰۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
در خطبه‌های جمعه این هفته تهران مطرح شد؛

امامی کاشانی: ایجاد عدالت میان دلهای از هم گسسته ممکن نیست

در کنار این انتخابات، حوادث ناگواری پیش آمد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب جمعه تهران با تاکید بر اهمیت مساله اخوت و برادری در جامعه گفت: «اگر حقوق در بین امت اسلامی رعایت شود این کمک بزرگی به اجرای عدالت می‌کند. در غیراین‌صورت، حکومت هر اندازه هم که برای ایجاد عدالت تلاش کند نمی‌تواند در میان دلهای از هم گسسته آن‌را محقق کند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌ اول نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران با اشاره به وظیفه همه افراد جامعه برای ایجاد آرامش در جامعه اسلامی گفت: «همه باید مراقبت کنند که در جامعه‌ اسلامی اضطراب ایجاد نشود و آرامش بر آن حاکم باشد جامعه وقتی به سمت سعادت حرکت می‌کند که در آن عدالت باشد و جامعه اسلامی وقتی می‌تواند عدالت را پیاده کند که بین امت اسلام همدلی و همرنگی وجود داشته باشد».

وی با تاکید براهمیت مسائل اخلاقی گفت: «اخلاق، اساس کار است اما مسائل سیاسی و اقتصادی از شاخصه‌های کار محسوب می‌شوند».

خطیب جمعه تهران با اشاره به آیات قرآن کریم، مردم را به رعایت بیشتر مسائل اخلاقی توصیه کرد و گفت: «دادن لقب‌های زشت به دیگران موجب تزلزل جامعه می‌شود».

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: «براساس آیه قرآن کریم افرادی که تحقیر می‌کنند، استهزا می‌کنند و در فکر عیب‌جویی از دیگرانند، جامعه را متلاشی می‌کنند اما فکر می‌کنند که آدمهای خوبی هستند در حالی که چه بسا قومی که شما عیبشان را می‌گوئید از خود شما بهتر باشند».

آیت‌الله امام کاشانی با اشاره به انتخابات 22 خرداد گفت‌: «این جمعیت که پای صندوق‌های رای آمده‌اند همه یک صف بودند، یک دل داشتند و همه برای سعادت کشور حرکت کردند و هر چهار کاندیدای ریاست جمهوری نیز دارای همین روحیه بودند». 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: «کسی نمی‌تواند بگوید که از دیگری بهتر است ملاک بهتر بودن رابطه با خداست که کسی از آن خبر ندارد».

آیت‌الله امامی کاشانی با توصیه به پرهیز از عیب‌جویی و با اشاره به فرصت طلبی‌های دشمنان انقلاب اسلامی گفت: «نباید به دشمنان انقلاب بهانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات داد». 

خطبه دوم
وی همچنین در خطبه دوم نماز جمعه تهران باردیگر با اشاره به حضور 40 میلیونی مردم ایران در پای صندوق‌های رای در انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: «این انتخابات با حضور پرشور مردم برای دنیا اعجاب‌انگیز بود».

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: «در کنار برگزاری این انتخابات، حوادث بسیار تلخی پیش آمد که برای کشور غمناک و ناگوار و برای دشمن جشن و سرور بود». 

وی با بیان اینکه این قطعه از تاریخ برای آینده می‌تواند درس و راهگشا باشد، اضافه کرد: «اولین درس آن است که حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای شدنی است».

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: «این چنین نیست که فکر شود که در انتخابات یک کشور هفتاد میلیونی تنها بیست میلیون نفر شرکت می‌کنند».

خطیب نمازجمعه تهران افزود: «این انتخابات نشان داد که می‌شود 40 میلیون در انتخابات شرکت کنند و حتی بیشتر از آن نیز امکان‌پذیر است بنابراین باید درس گرفت که چه عواملی این سرور و نشاط را در جامعه ایجاد می‌کند».

وی با بیان اینکه تنوع کاندیداهایی که در درون نظام و با قبول قانون اساسی در انتخابات شرکت کردند یکی از عوامل حضور گسترده مردم بود، تصریح کرد: «در کنار تنوع، تذکر و توجه دادن که مقام معظم رهبری روی آن تکیه می‌کردند در حضور گسترده مردم اهمیت ویژه‌ای داشت».

آیت‌الله امامی کاشانی مردم ایران را باهوش و بیدار توصیف کرد و گفت: «مردم می‌دانند که هرچقدر در انتخابات بیشتر حضور یابند در دنیا عزتشان بیشتر می‌شود و بیگانگان را مایوس می‌کنند».

وی خواستار ادامه این روند در انتخابات دوره‌های بعدی و انتخابات مجلس شد و افزود: «لازم است این عوامل بررسی و در انتخابات آینده لحاظ شود».

خطیب جمعه تهران باردیگر با اشاره به حوادث تلخ پیش آمده در کنار حضور گسترده مردم در این دوره از انتخابات اضافه کرد: «سوالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که چرا این حوادث تلخ پیش آمد»؟

آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: «دشمن نشان داد که از فرصت‌ها استفاده می‌کند، وارد می‌شود و با بسیج نیروهای خود از جمله منافقین، ملت را به جان هم می‌اندازد بنابراین باید دشمن را خوب شناخت».

وی همچنین با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران و در سالروز میلاد حضرت علی ( ع ) افزود: «بیانات حکیمانه ایشان نشانگر ضرورت رهبری در اسلام است».

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به سخنان معظم‌له درباره لزوم شناسایی دوست و دشمن گفت: «دشمن کسانی هستند که در انتخابات به هیچ‌کس رای ندادند و با پول رژیم صهیونیستی و آمریکا غائله راه انداختند».

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: «اما چهل میلیون نفری که در انتخابات شرکت کردند هیچ کدام دشمن نبودند حالا ممکن است یک دانشجویی هم آمده و کاری کرده است اما او هم دشمن نیست بلکه اینها همه برادر و خواهر و یک ملت هستند».

وی گفت: «اگر کسی در انتخابات حرف و اشکالی دارد و معتقد است که اشکال بر قانون است می‌توان قانون را اصلاح کرد».

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به تجربه خود در شورای نگهبان و به ویژه در امر انتخابات اضافه کرد: «بنده خود در زمان نخست وزیری آقای موسوی درباره انتخابات با وی تماس داشتم و درباره برگزاری آن توضیحات مختلفی میان دو طرف رد و بدل می‌شد».

آیت‌الله امامی کاشانی خطاب به قوه مقننه و نمایندگان مجلس گفت: «از این قضایا باید تجربه اندوخته شود و هرجا که فکر می‌کنیم در قانون مشکلی هست باید قانون بگذرانیم و اشکال را رفع کنیم تا اینگونه مسائل روی ندهد».

وی با اشاره به برگزاری مناظره‌های تلویزیونی میان کاندیداها افزود: «به عنوان مثال مجلس می‌تواند چارچوب مناظره‌ها را تعریف کند و اگر چارچوب مشخص شود برخی از مسایل به‌وجود نخواهد آمد».

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه اخیرا شنیده‌ام دولت در حال ارائه لایحه‌ای با عنوان قانون انتخابات به مجلس است، گفت: «اگر در این لایحه چارچوب‌های مناظره‌ها و همچنین اجرای قانون و نوع تبلیغات گنجانده شود بسیاری از ناملایمات کم می‌شود و حتی به صفر می‌رسد».

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه حفظ آرامش کشور در پشتیبانی از ولایت فقیه است، افزود: «به کسانی که سخنرانی می‌کنند و می‌نویسند، توصیه می‌کنم به خاطر خدا به حرف‌های رهبر معظم انقلاب گوش کنند».

وی با اشاره به سخنان اخیر معظم له درباره انتخابات اضافه کرد: «وقتی رهبر انقلاب به صراحت آحاد جامعه را به وحدت و همدلی دعوت می‌کند چرا برخی به خود اجازه می‌دهند هرجور می‌خواهند بنویسند، مصاحبه کنند و سخنرانی کنند»؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین