کد خبر: ۹۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۹
مخالفت طرفداران دولت با طرح پیشنهادی وحدت ملی؛

موضع‌گیری علیه «وحدت»

مخالفان می‌گویند هر وحدتی ارزش نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درحالی که گفته می‌شود طیف معتدل جناح اصولگرایان با مراجعه به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طرحی برای برون رفت از وضعیت موجود برپایه وحدت میان نیروهای سیاسی پیشنهاد کرده‌اند و آیت‌الله مهدوی کنی نیز اعلام آمادگی کرده است که نقش میانجی را بر عهده بگیرد، تعدادی از چهره‌های عمدتا تندرو در میان اصولگرایان با این طرح مخالفت کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت الله مصباح یزدی، در این مورد گفته است: «براساس اسلام و اعتقادات شیعه، محور وحدت ولایت فقیه است».

مصباح یزدی در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، "وحدت" را یکی از این ارزش‌ها دانست و با تاکید بر این‌که وحدت و اتحاد امری قابل قبول همگان است، افزود: «هر عاقلی می‌داند که تفرقه و اختلاف موجب هدر رفتن نیروها و فشل شدن جامعه می‌شود. اما حقیقت چگونگی حصول اتحاد و محور وحدت از جمله مسائلی است که باید از آن ابهام‌زدایی شود».

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که در غالب کشورهای دنیا دو یا چند حزب رقیب در جامعه وجود دارند گفت: «روش معمول در کشورهای جهان این است که حزبی که در انتخابات بازنده می‌شود، هر چند به صورت ظاهری به حزب رقیب تبریک گفته و با تلاش برای رفع نقایص، خود را برای انتخابات آینده آماده می‌کند».

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: «اگر در کشوری برخلاف این
روش، حزب شکست خورده نه تنها تبریک نگفت، بلکه دست به اغتشاش و کارهای غیرمعقول زد و بعد از رسوایی در جامعه شعار وحدت سر داد، این حرکت سوء استفاده از وحدت است. چراکه در زمان قدرت هرگز وحدت را مطرح نمی‌کنند و سعی در تحمیل قدرت خود دارند، اما بعد از شکست و رسوایی وحدت را مطرح می‌کنند».

آیت‌الله مصباح گفت: «هرگونه وحدت با هر کسی مطلوب نیست، بلکه زمانی وحدت ارزش دارد که براساس حق، باعث پیشرفت حق و در جهت رسیدن به هدف مقدسی باشد».

آیت‌الله مصباح در پایان خاطرنشان کرد: «برای برقراری وحدت باید اشتراکات حقی وجود داشته باشد و در صورتی که در یک طرف هیچ‌گونه عنصر حقی وجود نداشته باشد، وحدت ارزشی ندارد».

از سوی دیگر احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز گفته است: «کسانی که ولایت فقیه و قانون اساسی را در عمل نپذیرفته‌اند مانع‌ساز در مسیر وحدت هستند و کسانی که حرف از وحدت ملی می‌زنند باید بگویند که چه کسانی مانع راه وحدت می شوند».

سید احمد خاتمی در دومین روز از نهمین همایش سراسری روحانیون ارتش با اشاره به این که در ماه‌های اخیر بسیار سخن از وحدت و آشتی ملی به میان آمده است تاکید کرد: «همه باید در پی این اصل باشیم ولی وحدت باید با حفظ چارچوب قانون اساسی و ولایت فقیه باشد».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم چنین اظهار کرد: «وحدت با کسانی که دو اصل ولایت فقیه و قانون اساسی را قبول ندارند امکان پذیر نیست؛ چرا که وحدت بدون پذیرفتن این دو اصل امکان ندارد».

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این که مقام معظم رهبری طی سالیان اخیر تقسیم‌بندی نوئی را از جامعه عرضه و مطالبی را راجع به خواص مطرح کرده‌اند افزود: «مقام معظم رهبری جامعه را به سه گروه تقسیم کرده‌اند که گروه اول عوام هستند. عوام در نگاه ایشان بی سوادان نیستند بلکه بی بصیرت‌ها هستند یعنی کسانی که موضعی ندارند. گروه دوم خواص اهل باطل اند که ویژگی اول آنها دنیا پرست بودن است. دومین ویژگی سران اهل باطل نیز این است که از سوی بیگانگان تغذیه می‌شوند و خط می گیرند. وقتی قرار باشد حکومت و ریاست اصل شود، این گروه هر دری حتی در خانه بیگانگان را می‌زنند».

خاتمی ویژگی سوم سران اهل باطل را استفاده از رسانه عنوان کرد و گفت: «در قضایای اخیر رسانه‌های بیگانه همچون یک لشکر جرار با ملت ایران رفتار کردند و تا توانستند دروغ گفتند، تحریک کردند و آتش بیار معرکه شدند و اهل باطل نیز از این ها بهره بردند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین