کد خبر: ۹۳۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۳
از سوی دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی؛

باشو غریبه کوچک، بهترین فیلم در تصویر نقش اجتماعی زنان شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس نظر سنجی جشنواره فیلم پروین اعتصامی از 130 چهره فرهنگی، هنری فیلم «باشو غریبه کوچک» ساخته «بهرام بیضایی» به عنوان بهترین فیلمی که توانسته نقش اجتماعی زنان را منعکس کند انتخاب شد. 

دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی در یک نظر سنجی از 130 چهره برجسته فرهنگی هنری «باشو غریبه کوچک» را با کسب اکثریت آرا به عنوان بهترین فیلم در تصویر کردن نقش اجتماعی زن در تاریخ سینمای ایران معرفی کرد و اعلام کرد در مراسم اختتامیه این جشنواره از این اثر به یاد ماندنی تقدیر خواهد کرد.

در این نظر سنجی «روسری آبی» رخشان بنی اعتماد و «کافه ترانزیت» کامبوزیا پرتوی حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند. بر اساس این گزارش شنبه هفتم آذر ساعت 17 آئین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی در سالن اندیشه حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم هیئت داوران این جشنواره تهمینه میلانی، محمدرضا اصلانی، کمال تبریزی، مرضیه برومند، علیرضا زرین‌دست، برگزیدگان این رویداد را در بخش‌های نیلوفر زرین و سیمین، نگاه نو، بخش ویژه و بخش بین‌الملل معرفی خواهند کرد.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی با حضور 130 فیلم کوتاه و نیمه بلند از یکم تا ششم آذر به همت سازمان ملی جوانان، معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، شبکه چهار سیما، بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، رادیو جوان، سازمان UNDP و UNODC در تهران برپا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین