کد خبر: ۹۳۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۰

محسن رضایی: متاسفانه عقلا منفعل شده‌اند و تماشاچی هستند

هر نوع افراط گرایی باعث ایراد خسارات جدی به کشور می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که باید از حوادث اخیر در کشور درس گرفت و از آن برای صحنه‌های سیاسی بعدی استفاده کرد، گفت: «متاسفانه در حال حاضر عقلا یک مقدار منفعل و تماشاچی شده‌اند، در حالی که برای برون‌رفت از وضعیت کنونی عقلا و دلسوزان باید به صحنه بیایند و صحنه سیاسی کشور را مدیریت کنند».

محسن رضایی در حاشیه‌ نخستین همایش توانمندی‌ها و نقش کارفرمایان و شرکت‌های خدماتی در تحقق سیاست‌های کلی اصل 44 با تاکید بر این که کشور به آرامش نیاز دارد، بر پرهیز از هر گونه افراط گرایی تاکید کرد و افزود: «هر نوع افراط گرایی در حال حاضر باعث ایراد خسارات جدی به کشور می‌شود».

رضایی تاکید کرد: «توصیه من به همه مسئولان این است که آرامش را حفظ کنند و از افراط گرایی جلوگیری شود».

وی با تاکید بر تعامل بین همه‌ جناح‌ها و مسئولان در کشور افزود که قانون و رهبری باید مبنا قرار بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که آیا برای شفاف‌شدن و برون‌رفت از وضعیت کنونی برگزاری مناظرات سیاسی را پیشنهاد می‌کنید یا خیر؟ گفت: «ما باید از حوادث سیاسی اخیر در کشور فرصت بسازیم نه این که با رفتارهای غلط هزینه‌ها را افزایش دهیم. بالاخره حوادث اخیر نشان می‌دهد اشکالاتی در کارها وجود داشته و ما باید تلاش کنیم اشکالات و نواقص را شناسایی و آن‌ها را برطرف کنیم. اگر چنین کاری انجام بدهیم از حوادث فرصت‌سازی کرده‌ایم».

رضایی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره موضعش در مورد اظهارات اخیر درباره رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «البته در عالم سیاست همیشه این بحث‌ها وجود دارد اما من معتقدم باید آرامش و برادری را حفظ کرد. رهبری گفته‌اند باید احترام سران قوا و رییس مجمع تشخیص حفظ شود، حفظ احترام هم مبنا دارد و من از مسئولان هم می‌خواهم احترام یکدیگر را رعایت و بر اساس قانون عمل کنند».

وی در پایان در بیان راهکار خود برای برون رفت از وضعیت کنونی نیز گفت: «قطعاً باید با افراط گرایی مبارزه شود تا بتوانیم به وحدت برسیم و عقلا هم باید به صحنه بیایند؛ در حالی که به نظر من عقلا هم اکنون یک مقدار منفعل شده‌اند و تماشاچی هستند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین