کد خبر: ۹۳۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۵
در نخستین کنگره جامعه جوانان متحد اسلامی بیان شد:

بادامچیان: تحزب در سراسر جهان هم مخالف دارد و هم موافق

اعضای غیرانتصابی اولین دوره شورای مرکزی جامعه جوانان متحد انتخاب شدند
آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: اسدالله بادامچیان با اشاره به اصل 26 قانون اساسی جمهوری اسلامی و تاکید بر مساله تحزب در نظام جمهوری اسلامی، گفت: «تشکل برای جامعه‌ای آزاد که اسلامی هم باشد، ضرورت است. هرچند که تحزب در سراسر جهان هم مخالف دارد و هم موافق». 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، نماینده مردم تهران در مجلس هشتم که در نخستین کنگره جامعه جوانان متحد اسلامی، سخن می‌گفت، در ادامه بیان کرد: «در ایران نیز، احزاب و تشکلهایی که بر اساس آیات قرآن کریم، احادیث و نظرات حضرت امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و قانون اساسی باشند، دارای ارزش هستند».

وی ضمن تبریک به جوانان تشکل مذکور، به جهت حرکت خودجوش خود، گفت: «احزاب و تشکل‌ها در قرآن به سه دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام از آنها تعریف مشخص و معینی دارد. در قرآن کریم، حزبی به نام حزب‌الله تعریف شده است که در مسیر رضای خدا و احکام الهی حرکت می‌کند و در مقابل آن، حزب دیگری به نام حزب شیطان، تعریف شده که بر خلاف حزب‌الله عمل می‌کند. گونه سوم حزب، اشاره دارد به احزابی که قرآن کریم، از آنها با تعبیر بمالدیهم فرحون یاد می‌کند».

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب، با بیان اینکه احزاب بینابینی در قرآن تعریف شده‌اند، افزود: «زمانی که در خدمت حضرت امام حمینی (ره) بودیم، ایشان فرمودند که برخی احزاب، مردم را به سمت خودشان دعوت می‌کنند و برخی دیگر مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنند که باید احزاب اسلامی، مردم را به سوی خدا دعوت کنند».

قائم مقام مؤتلفه اسلامی، با بیان اینکه فقاهت از جمله اصول اساسی تحزب اسلامی است، تأکید کرد: «فقه صاحب جواهر، همان فقه حوزوی است که تشکل را از افتادن در دام التقاط و انحراف مصون می‌دارد». 

وی سازمان منافقین را از جمله احزابی دانست که با خود محوری به انزوا کشیده شده‌اند و افزود: «در تشکل باید جمعی فکر کرد و جمعی عمل کرد و به خرد جمعی تکیه کرد و آفت تشکل سیاسی این است که از حرکت جمعی به حرکت گروهی یا فردی روی آورد که نمونه آن را در سازمان منافقین می‌بینید».

 گفتنی است در پایان این مراسم، حضار 5 عضو انتخابی شورای مرکزی تشکل «جامعه جوانان متحد اسلامی» را به‌شرح زیر برگزیدند:

1-زهرا ساعی
2-علی شهاب
3-مقداد محمودی
4-مجتبی سلطانی
5-مرتضی سبحانی‌نیا

لازم به‌ذکر است که شورای مرکزی این تشکل از 6 عضو انتصابی و 5 عضو انتخابی و 3 عضو علی البدل تشکیل می‌شود.
 
 همچنین، اعضای علی البدل شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی که توسط نخستین کنگره این تشکل برگزیده شدند، عبارتند از مهدی نجابت، علی آقاجانپور و محمدمهدی تاجیک.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین