کد خبر: ۹۴۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۴
در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

سلامتی: اگر از لباس شخصی‌ها حمایت نشود التهاب کمتر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی:‌ دبیركل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی محدود كردن آزادی بیان و عدم اعتقاد به تحزب را عوامل اصلی بالارفتن هزینه فعالیت‌های سیاسی در كشور دانست.

محمد سلامتی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد بالا رفتن هزینه فعالیت‌های سیاسی در كشور، اظهار داشت: مشكل در این زمینه عدم شفافیت برخی از صاحبان قدرت است، زیرا آن‌ها نگران روشن شدن كارهایی هستند كه انتقاد دیگران را برمی‌انگیزد و از سویی توان تحمل انتقاد را هم ندارند.
وی افزود: آزادی بیان جزو حداقل حقوق مردم و نخبگان است و با محدود كردن آن، این حق از مردم سلب می‌شود، در حالی كه این مساله مهم از اصول مصرح قانون اساسی است كه عده ای آن را بر نمی‌تابند و خلاف آن عمل می‌كنند.

دبیركل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان اینكه برخی از صاحبان قدرت اعتقاد چندانی به تحزب ندارند و افرادی را كه به دنبال فعالیت سیاسی هستند محدود می‌كنند، تصریح كرد: مطبوعات، سایت‌ها و كسانی كه اهداف مردم را دنبال می‌كنند در فضای فعلی باید شاهد سانسور و انواع برخوردها باشند كه همین عوامل باعث بالا رفتن هزینه فعالیت‌های سیاسی شده‌است.

سلامتی در پاسخ به سوال دیگری درباره افراط‌گرایی در جناح‌های مختلف كشور، با بیان اینكه این امر پدیده‌ای متعارف در همه جریانات است و همواره وجود داشته‌است، گفت: افراط ممكن است در اطراف مختلف جامعه خود را نشان دهد كه نباید آن را غیر قابل اجتناب تلقی كرد، ولی مسئولان رسمی باید با آن برخورد منطقی كرده و افراطیون ناحیه خودشان را مهار كنند و طرف مقابل هم از طریق صحبت كردن باید آن را كنترل كند.

وی با اشاره به فضای فعلی كشور افزود: افراط هیچگاه نمی‌تواند خود را به كرسی بنشاند، اما متاسفانه هنگامی كه این پدیده در قدرت نفوذ یافت به این امر موفق شده، در حالی كه افراطیون طرف مقابل كه قدرتی ندارند، حداكثر یك عمل غیر قانونی انجام می‌دهند.

دبیركل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان اینكه نگرانی در مورد گسترش افراط در جامعه، از جانب افراطیونی است كه در قدرت حضور دارند، تصریح كرد: نمونه این مساله، نیروهای لباس شخصی است كه مورد حمایت قرار می‌گیرند و اگر این حمایت برداشته شود، التهاب در جامعه هم كمتر می‌شود.

سلامتی در پایان در مورد آخرین فعالیت‌های تشكل متبوعش، اظهار داشت: سازمان طبق روال معمول فعالیت می‌كند و به‌رغم اختلال و كاهش كارها، تلاش می‌كند تا كار خود را ادامه دهد كه البته این مساله همه گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب را شامل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین