کد خبر: ۹۵۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۷
نماینده کازرون بیان کرد

حقوق کارگران با زندگی منطقی مطابقت ندارد

تجدید نظر در حداقل مزد ضروری است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده كازرون در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه آنچه كارگران به عنوان حقوق دریافت می‌كنند با زندگی منطقی مطابقت نداشته است گفت: در شرایطی كه وضع اقتصادی با حقوق دریافتی نیروی كار مطابقت ندارد تجدید نظر در حداقل مزد كارگران ضروری‌است.

غلامرضا دهقان ناصرآبادی با اعلام این‌كه باید بین دریافت و پرداخت افراد یك همخوانی منطقی وجود داشته باشد؛ گفت: وقتی كه كارگران 263 هزار تومان می‌گیرند ولی خط فقر 600 هزار تومان است یعنی همخوانی در كار نیست.

وی با تاكید بر اینكه در شرایط فعلی جامعه و اقتصاد بازار، حقوق كارگران به هیچ‌وجه كفایت امور زندگی و معیشت آنان را نمی‌كند؛ گفت: به نظر می‌رسد با توجه به خط فقر، درآمد كارگران با اقتصاد جامعه تطبیق ندارد بنابراین باید حقوق كارگران به حدی افزایش یابد كه بتواند آن‌گونه زندگی را برای كارگران تامین كند كه آرامش و رفاه نسبی در یك خانواده كارگری حاكم باشد.

نماینده كازرون در مجلس با اعلام اینكه خط فقر به وسیله كارشناسان وزارت رفاه با استفاده از آمارهای بانك مركزی و نیز وزارت اقتصاد تبیین می‌شود؛ گفت: هیچ‌كس نمی‌تواند منكر تخصصی بودن خط فقر شود به‌ویژه آنكه در یك بررسی كارشناسانه اعلام می‌شود بنابراین انتظار نداریم كارگری كه زحمت می‌كشد از خط فقر پایین‌تر زندگی كند.

وی با تاكید بر اینكه شرایط اقتصادی و تورم در شهرهای بزرگ و كوچك متفاوت است؛ گفت: به نظر من در حال حاضر با كمتر از 600 هزار تومان در ماه نمی‌توان در تهران و شهرهای بزرگ زندگی كرد و حداقل دستمزد برای شهرهای كوچك نیز نباید كمتر از 400 هزار تومان باشد.

دهقان ناصرآبادی وضعیت اقتصادی ویژه ایران را یادآور شد و گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد كشور و ناهماهنگی كه بین مسوولان در ادارات مرتبط با تولید واردات و اقتصاد وجود دادر كه این حجم واردات بی‌منطق را شاهد هستیم ادعای ناتوانی كارفرمایان از پرداخت دستمزد بالا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاكید بر اینكه بین بخش‌های صنعت، كشاورزی، تولید، بازرگانی و ادارات ناظر ناهماهنگی وجود دارد گفت: این ناهماهنگی ضربات جبران‌ناپذیری بر چرخه اقتصاد و اشتغال كشور می‌زند و درآمد تولیدكنندگان را به شدت كاهش می‌دهد و حتی صنایع و كشاورزی را نابود می‌كند بنابراین دولت باید این معضلات را مورد توجه قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۰
0
0
با عرض سلام.من کارگر بخش خصوصی هستم و ماهانه مبلغ 263 هزار تومان دریافت میکنم که البته دارای مدرک کارشناسی ار دانشگاه سراسری هستم با این اوصاف هر موقع از افزایش حقو ق صحبتی به میان میاد کارفرما اذعان میکند که ما در شرکت دارای نیروی مازاد هستیم. این آقایانی که در مورد بخش کارگری صحبت میکنند واقعا" همه جوانب رو در نظر گرفتند یا فقط فکر کارگرهای اداره برق ، مخابرات ، ..... میکنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین