کد خبر: ۹۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۲
پیشنهاد علی‌اکبر عیوضی

546 هزار تومان حداقل مزد کارگران

چه كسی می‌تواند مدعی ارزان بودن بهای كالای ضروری در شب عید شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اكبر عیوضی، مسوول محور شوراهای اسلامی كار شرق تهران با انتقاد از این كه هر‌سال در آستانه زمان برگزاری جلسات تعیین دستمزد شورای عالی‌كار، آمارها و گزارش‌های اقتصادی دولت پیش از بیش با واقعیت‌های موجود جامعه دچار تعارض و اختلاف می‌شود، گفت: چه كسی می‌تواند مدعی ارزان بودن بهای كالای ضروری در شب عید شود.

این فعال كارگری با بیان این كه نمایندگان كارگری در جلسه امسال شورای عالی كار نباید از حداقل مزد مورد نظركارگران عدول كنند، گفت: طبق سبد هزینه‌ای كه در كمیته مزد استان تهران برآورد شده است یك خانوار كارگری در تهران ماهانه حداقل 546 هزار تومان هزینه دارد.

وی با بیان این كه در اكثر شهرهای كشور سبد هزینه كارگران با سبد هزینه كارگران تهرانی برابری می‌كند، افزود: در صورتی كه امسال نیز مزد پیشنهادی كارگران مورد قبول دولت و كارفرما قرار نگرفت اعضای كارگری شورای عالی كار تحت هیچ شرایطی نباید مصوبه این شورا را امضا كنند.

عیوضی با بیان اینكه حداقل مزد 546 هزار تومانی بر مبنی شاخص‌های واقعی در كمیته مزد كانون شوراهای اسلامی كار تعیین شده است، افزود: در صورتی كه مبلغ مزد 89 از این رقم كمتر باشد ممكن است كارگران به اجتماع‌های اعتراضی متوسل شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین