کد خبر: ۹۶۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶

آيت‌الله امامي كاشانی: حداقل فایده تحریم برای ما این است که کشور ما محبوب می‌شود

ما به دنبال انرژی هسته‌ای هستیم‌، هیچ‌گاه به دنبال بمب نمی‌رویم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: امام جمعه موقت تهران تاكید كرد: حداقل فایده تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان برای ما این است كه كشور ما محبوب می‌شود و البته مشكلاتی هم ایجاد می‌كند. اما آنچه كه برای آنها خسارت به بار می‌آورد عدم اعتماد به سازمان‌های بین‌المللی است كه امروز به این رسوایی رسیده‌اند. 

آیت‌الله امامی كاشانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینكه اگر خداوند راه و سعادتی را برای ملتی باز كند هیچ‌كس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد، اظهار داشت: اگر جامعه‌ای به سمتی حركت كند كه در راه حق باشد قطعا خداوند به آن ملت كمک خواهد كرد، اما اگر راه آنها درست نباشد و خداوند متعال جلوی مسیر آنها را بگیرد، امكان باز شدن راه برای آنها وجود ندارد. 

وی به 12 فروردین سال 1358 اشاره كرد و گفت: 12 فروردین ماه روزی بود كه جامعه و ملت ایران با شركت 98 درصدی خود رای داد كه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و معیشت كشور از نظر فكر و قانون باید خواسته ملت و در چارچوب اسلام باشد و معنای جمهوری اسلامی نیز همین است. 

امام جمعه موقت تهران گفت: بسیاری خواستند كه جلوی این نظام را بگیرند و در این 30 سال بسیاری از قدرت‌ها آمده توطئه‌ها و دروغ‌ها گفته‌اند و برخی از كشورهای همسایه نیز این سخنان را باور كردند كه به مرور زمان به كذب بودن مطالب دشمنان آگاهی یافتند،اما همچنان دشمنان می‌خواهند كه همسایگان ما و ملت‌های جهان، دروغ‌های آنها را باور كنند. 

آیت‌الله امامی كاشانی تاكید كرد:‌ از نظر ملت‌ها كشور ایران چنان آبرو و قدرتی دارد كه با رای قاطع خود این نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورده و كسی هم تاكنون نتوانسته جلوی آن را بگیرد چرا كه ملت ایران در راه خدا حركت می‌كند. 

وی حضور پرشكوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، تجمع عاشورائیان در نهم دی ماه و راهپیمایی باشكوه 22 بهمن را از رحمت‌های خداوند عنوان كرد و گفت: اگر انسان لطف خداوند را همواره مد نظر داشته باشد، دست خداوند پشت او خواهد بود و دشمنان اسلام كه این حرف‌ها را به ما می‌زنند، خود می‌دانند كه تهمت می‌زنند و بهتر متوجه هستند كه ما به دنبال انرژی هسته‌ای هستیم و هیچ‌گاه به دنبال بمب نخواهیم رفت و همان‌طور كه رهبر نظام و دیگر مسئولان كشور هم گفته‌اند، اقدامات ما در راستای پیشرفت و علم است. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه در قبال پیشرفت ایران دشمنان تحریم‌ها و توطئه‌های خود را تشدید می‌كنند ،خاطرنشان كرد: حداقل فایده تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان برای ما این است كه كشور ما محبوب می‌شود و البته مشكلاتی هم ایجاد می‌كند. اما آنچه كه برای آنها خسارت به بار می‌آورد عدم اعتماد به سازمان‌های بین‌المللی است كه امروز به این رسوایی رسیده‌اند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات پارلمانی عراق نیز اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران كاری ندارد كه در انتخابات چه كسی اول، دوم و یا سوم خواهد شد آنچه كه برای ما اصل است این است كه ملت‌ها سرنوشت‌ خود را در دست بگیرند اما دشمنان این امر را نمی‌خواهند. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران می‌گوید كشورها خصوصا ملت‌های همسایه باید سرنوشت خود را در دست بگیرند نه اینكه بیگانگان به آنها خط دهند. 

وی به نامگذاری سال 89 به نام كار مضاعف، همت مضاعف از سوی مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: باید در این سال همت خود را در مسائل سیاسی، اجتماعی، فردی و دوری از خستگی، ضعف و عجز در خود احیا كنیم. 

آیت‌الله امامی كاشانی با بیان اینكه عارفان گام اول همت را افاقه می‌دانند، اظهار داشت: افاقه به معنای به هوش آمدن و بیدار شدن است به این معنا كه انسان باید بیدار شده و اطراف خود را بنگرد تا متوجه شود كه چه راهی را باید طی كند. اگر ما به هوش نیاییم و یا بیدار نشویم قطعا به گام‌های دوم و سوم نخواهیم رسید. 

وی گام دوم را بی‌اعتنایی به كسانی كه ما را از بین می‌برند، عنوان كرد و گفت: در این مرحله شخص باید در برابر شهوات جنسی، عیاشی و جهل و نادانی متكبر باشد و در گام سوم كه بیشتر اهل عرفان در آن قدم برداشته‌اند باید شخص برخاسته و ببیند در اطرافش چه خبر است. 

امام جمعه موقت تهران در پایان به سخنان مقام معظم رهبری در ایام تعطیلات اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر فعالیت بیشتر دانشگاه‌ها، صنعت، جوانان و شكوفایی استعدادهای ایرانی تاكید كردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین