کد خبر: ۹۸۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹

مولانا: جنگ نرم ما فقط برای حفظ صلح است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دکتر حمید مولانا در همایش جنگ نرم در قم، استفاده از جنگ نرم برای کشور را در تنها در جهت جلوگیری از جنگ و حفظ صلح دانست. 

به گزارش حقیقت نیوز، وی با اشاره به اینکه دشمنان ما از جنگ نرم به این عنوان استفاده نمی‌کنند گفت: در غرب جنگ نرم را بسیار قوی‌تر از جنگ سخت می‌دانند. آن‌ها جنگ نرم را با استفاده از حیله و مکر پیگیری می‌کنند اما ما چنین وظیفه ای نداریم. در زمان جنگ نرم وظیفه‌ی ما جلوگیری از جنگ و حمایت از صلح است چه صلح‌ سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری فرقی نمی‌کند مهم صلح است.

مشاور رئیس‌جمهوری در ادامه اظهار داشت: ما به هیچ عنوان نمی‌گوئیم که باید علیه آمریکا یا کشورهای دیگر تجاوز کنیم چون ما در برنامه خود جلوگیری از کارها و کنترل افکار مردم را پیاده نمی‌کنیم.

استاد دانشگاه امريكن واشنگتن با اشاره به این‏که دروغ‌های دشمنان به خاطر پوچی آ‌ن‌هاست افزود: ما اصلا به این کارها نیازی نداریم چون دین و اعمال ما بر حق است و روش ما استفاده صلح آمیز و گفتمان است تا با این کار ضمن احترام به ارزش‏های ملل و جامعه‌های مختلف، حرفهایمان رابزنیم و انتخاب را به خود مردم واگذار کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که باید در این راستا به‌ آن دقت شود این است که ما باید از توهین به مملکتمان جلوگیری کنیم؛ حفظ مرز و بوم، پیوند انسانی، خانواده و اجتماع مواردی هستند که ما در زمان جنگ نرم باید نسبت به آنها حساس باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین