کد خبر: ۹۹۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۷

سازمان بین‌المللی کار نسبت به افزایش کودکان کار در جهان هشدار داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آمار کلی مربوط به کارگران کودک طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ کاهش یافته است اما در برخی مناطق آمار افزایش یافته است.

سازمان بین‌المللی کار هشدار داد که بحران فعلی اقتصاد جهانی، تلاش‌های این نهاد وابسته به سازمان ملل برای ریشه کن کردن کار کودکان را به مخاطره افکنده است.

به گزارش بی‌بی‌سی این سازمان در تازه‌ترین گزارش خود می‌گوید آمار کلی مربوط به کارگران کودک طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ کاهش یافته است اما در برخی مناطق این آمار افزایش نشان می‌دهد.

طبق این گزارش، در این مناطق کودکان کماکان به کار گرفته می‌شوند و به ویژه پسران نوجوان به ناچار با ترک مدرسه، سر کار می‌روند.

سازمان بین المللی کار می‌گوید در آفریقای سیاه، از هر 4 کودک، یک نفر آنها کار می‌کند و آمار کارگران کودک در این منطقه افزایش یافته است.

بنابر گزارش این نهاد وابسته به سازمان ملل، در جهان نیز تعداد پسران نوجوانی که سر کار می‌روند، افزایش نشان می‌دهد.

سازمان بین‌المللی کار از دولت‌های سراسر جهان خواسته تا اقدامات بیشتری برای جلوگیری از کار کودکان انجام دهند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد کودکان زیر 18 سالی که کار می‌کنند، با کاهش سه درصدی از ۲۲۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۴ به ۲۱۵ میلیون نفر در سال ۲۰۰۸ رسیده است.

کنستانس توماس، یک متخصص سازمان بین‌المللی کار می‌گوید بحران اقتصادی منجر شده تا کودکان بیشتری سر کار فرستاده شوند.

به گفته او، در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، کاهش بودجه آموزشی و افزایش شهریه مدارس باعث شده تا بسیاری از خانواده ها نتوانند کودکان خود را به مدرسه بفرستند چون توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین