کد خبر: ۹۹۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵

جزئیات انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اجرایی سازمان سنجش گفت: داوطلبان از روز چهارشنبه 5 خرداد 89 لغایت ساعت 24 دوشنبه 10 خرداد ماه با وارد نمودن مشخصات کارت اعتباری آزمون و یا شماره رهگیری نسبت به ثبت کد رشته‌ محل‌های خود اقدام کنند. 

پس از تائید نهایی داوطلب شماره رمز 15 حرفی به عنوان رسید به داوطلب ارائه می‌شود. 

معاون اجرایی سازمان سنجش جزئیات انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد را تشریح کرد. 

حسین توکلی گفت: در آزمون کارشناسی ارشد سال 89 که در 139 کد رشته امتحانی از 145 کد رشته امتحانی جمعا 767 هزار و 354 نفر تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام را تکمیل کرده بودند که از این تعداد 383 هزار و 125 نفر زن و 384 هزار و 222 نفر مرد بودند و از تعداد 767 هزار و 354 داوطلبی که تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام را تکمیل کردند. 625 هزار و 337 نفر در جلسه آزمون حاضر شدند. به عبارتی حدود 5/81 درصد از داوطلبان در جلسه حاضر بودند و 5/18 درصد غیبت داشتند. 

وی افزود: علاوه بر این از تعداد 625 هزار و 337 نفر تعداد 318 هزار و 646 نفر زن و 306 هزار و 691 نفر مرد بودند که از این تعداد، تعداد 50 هزار و 881 نفر در دو کد رشته امتحانی شرکت کردند. 

وی ادامه داد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم شد و از ساعت 8 شب روز گذشته جمعه 31 اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان شرکت‌کننده برای اطلاع از نتایج آزمون می‌توانستند با وارد نمودن شماره داوطلبی یا کد رهگیری و مشخصات شناسنامه‌ای خود ضمن مشاهده کارنامه از آن پرینت بگیرند.
توکلی افزود: از تعداد 625 هزار و 337 نفر تعداد 213 هزار و 69 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 105 هزار و 372 نفر زن و 107 هزار و 697 نفر مرد بودند و از تعداد 213 هزار و 69 نفری که مجاز به انتخاب رشته شدند هشت هزار و 951 نفر مجاز به انتخاب رشته در دو کد رشته شدند. 

وی افزود: همچنین برای راحتی داوطلبان دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد، دفترچه شماره 2 بر روی سایت سازمان قرار دارد. همچنین این دفترچه از ساعت 9 صبح سه‌شنبه 4 خرداد ماه لغایت دوشنبه 10 خرداد ماه از طریق مراکز پستی شهرستان محل اقامت داوطلب قابل دریافت است. 

وی تاکید کرد: بر اساس ضوابط داوطلبان می‌توانند حداکثر 100 کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های رشته امتحانی مجاز و یا کد رشته محل‌های رشته‌های امتحانی مجاز انتخاب کنند. 

معاون اجرایی سازمان سنجش همچنین توصیه کرد: داوطلبان نسبت به تهیه دفترچه راهنمای شماره 2، دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند و پس از مطالعه صحیح و دقیق آن کد رشته‌ محل‌های تحصیلی مورد نظر خود را نسبت به علاقه در فرم پیش‌نویس درج و پس از اطمینان از صحت آن از روز چهارشنبه 5 خرداد 89 لغایت ساعت 24 دوشنبه 10 خرداد ماه با وارد نمودن مشخصات کارت اعتباری آزمون و یا شماره رهگیری نسبت به ثبت کد رشته‌ محل‌های خود اقدام کنند.بدیهی است پس از تائید نهایی داوطلب شماره رمز 15 حرفی به عنوان رسید به داوطلب ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: همچنین از داوطلبان تقاضا می‌شود در صورت وجود مشکل یا داشتن سئوال هرگز به طور مستقیم به سازمان سنجش مراجعه نکنند و از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی که در روی سایت SANJESH.ORG. WWW قرار دارد درخواست خود را مطرح کنند. 

وی تاکید کرد: به درخواست داوطلبان حداقل در 72 ساعت پاسخ داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند پس از عضویت در سایت با وارد کردن اسم کاربری و رمز خود از پاسخ سازمان سنجش مطلع شوند. 

وی در پایان درباره داوطلبانی که به هر دلیلی کارت اعتباری آزمون و شماره رهگیری خود را گم کرده یا فراموش کرده‌اند گفت: با سامانه پاسخگویی الکترونیکی که روی سایت است به این مشکل نیز رسیدگی می‌شود و جای نگرانی برای داوطلبان نیست. 

حسین توکلی افزود: داوطلبان نباید بعد از 15 خرداد برای ارائه درخواست اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
تاریخ اعلام نتایج کارشناسی ارشد 89
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین