کد خبر: ۱۴۹۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

گرد و غبار تا شنبه مهمان قم خواهد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل هواشناسی استان قم با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در آسمان قم، بیان داشت: پدیده گرد و غبار که از روز گذشته وارد قم شده، تا شنبه مهمان قم خواهد بود. 

یحیی زارع در گفت‌وگو با مهر در خصوص پدیدار شدن پدیده گرد و غبار و ریزگردها در آسمان قم، اظهار داشت: این پدیده ناشی از سیستمی است که از غرب کشور وارد شده و به دنبال آن از صبح روز گذشته آسمان قم را غبارآلوده کرده است.

وی با اشاره به تشدید این پدیده از صبح امروز در قم، یادآور شد: علت این موضوع، پدیده وزش بادی با سرعتی معادل 100 تا 110 کیلومتر بر ساعت است که باعث شده منشا گرد و غبار محلی نیز به منشا خارجی اضافه شود و هوای قم را غبارآلوده تر کند.

مدیر کل هواشناسی استان قم افزود: احتمالا این پدیده تا پس فردا شنبه در قم باقی خواهد ماند.

دمای قم طی پنج‌شنبه و جمعه 10 درجه افزایش می‌یابد

وی همچنین به افزایش دمای قم طی امروز و فردا اشاره کرد و گفت: دمای فعلی هوای قم حدود 20 درجه سانتی گراد است که طی امروز و فردا حدود 10 درجه افزایش می یابد.

کاهش 10 درجه‌ای دما در روز شنبه

زارع ادامه داد: این افزایش دما ادامه خواهد داشت تا این که روز شنبه با کاهش دمای 10 درجه ای رو به رو خواهیم بود و روز یکشنبه به دنبال سیستم بارش زایی که از غرب و شمال غرب وارد کشور شده است، احتمالا بارش های پراکنده ای را در قم خواهیم داشت.

وی یادآور شد: البته میزان این بارش ها بسیار کم خواهد بود و روز شنبه بهتر می توان در مورد این موضوع اظهار نظر کرد.

مدیر کل هواشناسی استان قم در پایان متذکر شد: با توجه به غبارآلوده بودن هوا به افرادی مسن و افرادی که مشکل ریوی دارند توصیه می شود برای کارهای غیرضرور از منزل خارج نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین