کد خبر: ۹۱۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۰:۱۵

حمله تند کلینتون به ایران: از اسرائیل در برابر تهدید تهران دفاع می‌کنیم!

"تلاش ایران بی‌فایده است"
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز یکشنبه گفت، به ایران اجازه داده نخواهد شد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بر تعهد کشورش در دفاع از اسرائیل در برابر آن چه که وی «تهدید تهران» خواند، تاکید کرد.

کلینتون در برنامه تلویزیونی شبکه NBC خطاب به ایران اظهار داشت: «ما هر آنچه بتوانیم برای جلوگیری از دستیابی شما به سلاح‌های هسته‌ای انجام خواهیم داد. تلاش شما بی‌فایده است».

کلینتون همچنین مدعی شد ایران حق ندارد به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند.

اظهارات روز یکشنبه وزیر امور خارجه آمریکا در حالی عنوان می‌شود که سخنان هفته گذشته وی مبنی بر گسترش چتر دفاعی کشورش به خاورمیانه [+]، موجب نگرانی و ناخرسندی مقامات اسرائیلی شده بود.

یک مقام ارشد اسرائیلی با انتقاد از سخنان کلینتون در همین رابطه گفته بود: « چنان به نظر می‌رسد که [آمریکایی‌ها] از قبل در برابر احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تسلیم شده‌اند و آن را پذیرفته‌اند». [+]

کلینتون در مصاحبه با NBC در پاسخ به سوالی مبنی بر آن که سخنان امروز او واکنشی به اظهارات پیشین خودش در مورد چتر هسته‌ای است یا خیر، گفت: «ما در رابطه با موارد خاص صحبت نمی‌کنیم چرا که این مسئله حتی اگر اتفاق افتد در آینده خواهد بود. دیدگاه من این است که باید به بهترین حالت امیدوار بود و برای بدترین حالت برنامه‌ریزی کرد».

وی افزود: «بدیهی است ما روابط طولانی مدت و با دوامی با اسرائیل داریم. ما قویاً بر این عقیده‌ایم که باید از امنیت اسرائیل محافظت شود».

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «پیام ما به اسرائیل همانند همیشه آن است که ایالات متحده در کنار شماست و آمریکا عقیده دارد که حق امنیت اسرائیل محفوظ است».

اظهارات هیلاری کلینتون در حالی عنوان می‌شود که ایران بارها تاکید کرده است فعالیت‌های هسته‌ای را به منظور اهداف صلح‌آمیز و تولید برق دنبال می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین