کد خبر: ۵۲۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۵ - ۲۳:۲۴

اعتراف پاپ به همجنس بازی در کلیسا

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشیتدپرس او در این سخنرانی، در مقابل اسقف‌های ایرلندی که چنین رسوایی‌هایی به شدت در آن کشور رواج داشته است گفت بازسازی اعتماد از دست رفته مردم به کشیش‌ها امری حیاتی است. 

وی افزود شما باید پاسخگوی موارد فراوان آزار دیدن نوجوانان باشید. آنچه این مسأله را بسیار غم‌انگیزتر می‌کند این است که آزاردهنده یک فرد روحانی باشد. او تأکید کرد که جراحتی که چنین آزاری ایجاد می‌کند بسیار عمیق خواهد بود. 

پاپ از اسقف‌ها خواست واقعیت مواردی را که در گذشته اتفاق افتاده است دریابند تا بتوانند قدم‌های لازم را برای جلوگیری از بروز مجدد آن بردارند. همچنین اطمینان حاصل شود که عدالت به طور کامل در مورد فرد آزاردهنده انجام شود و مهمتر از همه اقدامات لازم برای جبران ضربه روحی وارد شده به افرادی که مورد آزار قرار گرفته‌اند انجام گیرد. 

پاپ در عین حال تأکید کرد که طرح این مسائل نباید موجب نادیده گرفتن این امر شود که اکثریت کشیش‌ها بدون هیچ چشمداشتی خودشان را وقف مأموریت دینی خود کرده‌اند و خطای یک اقلیت از کشیش‌ها نباید باعث بی‌اعتمادی به تمام این فعالیت‌ها شود. 

این گزارش می‌افزاید اگرچه پاپ فقط به وضعیت این بحران در ایرلند اشاره کرد اما سخنان او بیانگر رواج رسوایی ناشی از سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط کشیش‌ها در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده است. 

به نوشته آسوشیتدپرس، در کشور ایرلند که 90 درصد مردم آن کاتولیک هستند از سال 1994 یعنی زمانی که اولین رسوایی بزرگ در مورد یک کشیش متجاوز که کودکان زیادی را مورد آزار قرار داده بود اتفاق افتاد، اعتبار معنوی و اخلاقی کلیسا به شدت زیر سوال رفت تا آنجا که همه مدارس دینی کاتولیک این کشور به جز یکی تعطیل شد و این مسأله حتی موجب فروپاشی دولت آلبریت رینولدز، نخست وزیر وقت این کشور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین