کد خبر: ۱۶۷۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
توجیهات عجیب و غریب درباره عملکرد در ماجرای زلزله

عذر بدتر از گناه صدا و سیما : خبر نداشتیم زلزله شده ، خنده بازار پخش کردیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی قدیمی - سه روز قبل دنیا بر سر اهالی اهر و ورزقان و روستاهای اطراف خراب شد و زلزله ای که خبرش در رسانه های خارجی بیش از رسانه ملی نمود داشت، جان صدها تن از هموطنانمان را گرفت. اما آنچه بر تلخی این حادثه افزود، عملکرد برخی مسئولان و در راس آن ها صدا و سیما در رابطه با زلزله اهر و ورزقان بود. عملکردی که پس از انتقادات وسیع سطح جامعه، مورد دفاع مسئولان صدا و سیما قرار گرفت تا توجیهات پر تناقض مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، نمکی باشد بر زخم وجدان مجروح جامعه. 

درحالیکه نوع پوشش خبری این حادثه توسط صدا و سیما با حوادث مشابه نظیر سیل پاکستان و قحطی سومالی و ... قابل مقایسه نبود، روزنامه ها و سایت های خبری رسالت خبر رسانی در این باره را به دوش کشیدند و شبکه های اجتماعی فضای مجازی نیز برای جمع آوری کمک های مردمی فعال شدند.

اما در این میان و به موازات حضور کمرنگ صدا و سیما در ماجرای زلزله ورزقان، شامگاه یکشنبه یعنی نزدیک به سی ساعت پس از وقوع زلزله، رسانه ملی اقدام به پخش برنامه طنز "خنده بازار" کرد و خشم ایرانیانی را که در عزای قربانیان زلزله سوگوار بودند را بر انگیخت.

اما این پایان هنر نمایی های مسؤولان صدا و سیما نبود. چرا که "سید تقی سهرابی" ، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در توجیه این اقدام ، دلایلی ذکر کرد که هیچ عقل سلیمی را قانع نمی کند. او در گفتگو با خبر آنلاین در خصوص پخش برنامه خنده بازار از شبکه 3سیما گفت: جواب این سوال را مدیر شبکه باید بدهد اما باید بگویم که زلزله یک حادثه غیر مترقبه است و شاید اگر مسئولین کنداکتور شبکه 3 از این حادثه مطلع بودند این برنامه را پخش نمی کردند. به هر حال امروز تکرار این برنامه از کنداکتور شبکه 3حذف شد ومطمئنا هیچ تعمدی در این کار وجود نداشته است.

آقای سهرابی به گونه ای از بی اطلاعی مسئولان کنداکتور شبکه 3 سخن می گوید که گویا برنامه خنده بازار همزمان با وقوع زلزله روی آنتن رفته است. در حالی که زلزله بعد از ظهر روز شنبه به وقوع پیوسته و برنامه خنده بازار شامگاه یکشنبه پخش شده است.

اما اگر این ادعای آقای مدیرکل را هم بپذیریم ، آنگاه باید به قصور بزرگتر سازمان صدا و سیما اعتراض کنیم. قصور در امر اطلاع رسانی درباره زلزله که باعث شده کارمندان و مسئولان صدا و سیما ، سی ساعت پس از وقوع زلزله از این حادثه بی خبر باشند و برنامه خنده بازار را روی آنتن ببرند. این که عذر بدتر از گناه است!


اما جالب تر اینکه آقای سهرابی در بخش دیگری از سخنانش ، انتقادات نسبت به پوشش خبری زلزله را نشانه "کم لطفی رسانه ها" خوانده و در تشریح تلاش های صورت گرفته برای پوشش این حادثه گفته است: "زلزله در ساعت 17:15 و در وسعت 6.2 ریشتر رخ داد و در ست یک دقیقه بعد از این حادثه رادیو آذربایجان این خبر را در گفت و گویی که با مدیریت بحران آذربایجان شرقی داشته تائید می کند و بلافاصله سه اکیپ خبری به مناطق زلزله زده اعزام می شوند و بچه های رادیو در ورزقان و در آن شرایط سخت رادیو امید را با قدرت 10کیلو وات و در شعاع 35کیلومتری راه اندازی می کنند و روی موج اف ام قرار می دهند و در ساعت 19 شبکه استانی آذربایجان شرقی برنامه افطار خود را به این موضوع اختصاص می دهد و چیزی حدود 120 دقیقه برنامه ویژه می رود و در همان ساعات اولیه اولین تصاویر به تهران نیز فرستاده می شود و شبکه خبر اولین خبر را بصورت زیر نویس روی شبکه قرار می دهد و پس از آن با ارتباط مستقیم در بخش های مختلف خبری خبر های زلزله به مردم داه می شود و خبرنگاران زیادی به این مناطق اعزام می شوند وضمنا معاون سیما در این استان در برنامه سحر با نام عصر همدردی حاضر شده و با مردم اظهار همدردی می کند که این برنامه ویژه هم در حدود 120دقیقه بوده است و همین طور بخش های خبری سیما در ساعات مختلف گزارش های تازه ای را در باکس خبری خود قرار داده که نوارهای آن نیز موجود است واین تصاویر در حدود 15بسته خبری بوده است."

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما که اعلام خبر زلزله از رادیو استانی آذربایجان را به معنای اطلاع رسانی فوری قلمداد می کند و از راه اندازی یک شبکه رادیویی به نام "امید" خبر می دهد، بهتر است از همکاران خود به عنوان مسئولان صدا وسیما سوال کند که چرا با وجود سطح وسیع اطلاع رسانی در شبکه رادیویی امید، رادیو استانی آذربایجان، زیرنویس های شبکه خبر و حتی گزارش های ویژه ای که نوارهای آن نیز موجود است، از وقوع زلزله بی خبر بوده اند و برنامه خنده بازار را در کنداکتور پخش شبکه 3 قرار داده اند!

وانگهی ، راه اندازی رادیو امید در منطقه زلزله زده و در شعاع 35 کیلومتری که اطلاع رسانی فوری در سطح ملی محسوب نمی شود و مگر این همه شبکه رادیویی و تلویزیونی با بودجه های هنگفت فعالیت نمی کنند و وظیفه اطلاع رسانی فوری و لحظه به لحظه ندارند که آقایان رادیو نیم بندی به نام امید در یک شعاع کوچک راه اندازی کرده اند و آن را نشانه اطلاع رسانی ملی و سریع خود می دانند؟ مزید اطلاع مدیران صدا و سیما ، کشور ایران ۱٬۶۴۸٬۱۹۵کیلومتر مربعوسعت دارد که خیلی بیشتر از 35 کیلومتر آقایان است!

واقعاً مسوولان صدا و سیما با چه رویی سخن از اطلاع رسانی سریع می کنند در حالی که برخی شبکه های ماهواره ای ، زودتر از آنها اخبار و تصاویر زلزله را مخابره کردند. آن وقت آقایان به جای عذرخواهی به خاطر سرعت لاک پشتی شان ، می گویند که چند ساعت بعد تصاویر رسید و شبکه خبر هم زحمت کشید و در حد "زیر نویس" اطلاع رسانی کرد ، گو این که از بارش تگرگ در هرات یا تساوی دو تیم گمنام فوتبال خبر می دهد!

جالب توجه این که به اعتراف مدیر روابط عمومی سیما ، بخش عمده ای از برنامه های صدا و سیما ، صرفاً در خود استان آذربایجان شرقی بوده است و نه در بخش های فرااستانی و ملی!
وی در ادامه اظهارات خود همه انتقادات رسانه های مختلف به عملکرد سازمان متبوعش را ناشی از یک خبر اشتباه دانسته و گفته است: "می خواهم گلایه ای از بعضی از رسانه ها داشته باشم چراکه بعضی از آن ها در حق صدا و سیما کم لطفی کرده و تیتر هایی زدند که جالب نبودند وحق مطلب را آن طور که باید به جا نیاوردند باید بگویم اخلاق حرفه ای و اطلاع رسانی حکم می کند که تا خبری موثق نشده نباید آن را تائید کرد ومتاسفانه وقتی خبر گزاری ای خبری را اشتباه منتشر می کند بقیه هم همان خبر اشتباه را کپی می کنند."

سخنان آقای سهرابی که علاوه بر نپذیرفتن مسئولیت خطای سازمان صدا و سیما ، با توجیهات متناقض خود شعور مخاطبان را نیز به سخره گرفته، به همین جا ختم نمی شود و آقای مدیر کل درباره انتقادات نمایندگان و رئیس مجلس از عملکرد صدا و سیما هم می گوید: "ما درست یک ساعت بعد از این حادثه رادیو امید را راه اندازی کردیم وبرنامه های ویژه رفتیم و فکر می کنم انتقاد هایی که شده ناشی از بی اطلاعی است. بچه های صدا و سیما تلاش خود را کرده اند و نباید تلاش های آن ها را نادیده بگیریم."

به گزارش عصر ایران،آقای مدیرکل که فکر می کند مردم، روزنامه ها، سایت ها ، نمایندگان مجلس و رئیس مجلس بر اثر "بی اطلاعی" از خدمات صدا وسیما به این سازمان انتقاد می کنند، آیا لحظه ای اندیشیده است که همه از صدا و سیما انتظار اطلاع رسانی دارند و وقتی خود آقای مدیر کل معتقد است که هیچ کس از کاری که صدا و سیما کرده ، اطلاع ندارد، با چه رویی از اطلاع رسانی صدا و سیما سخن می گوید؟ صدا و سیمایی که اعتراف دارد نتوانسته حتی عملکرد خود را نیز اطلاع رسانی کند.

"رسانه ملی" ام آرزوست!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
1
هر چه بیشتر عذر و بهانه می آورند از بدنه ی جامعه دورتر می شوند... فکر می کنم صدا و سیما یک زلزله ی 10 ریشتری لازم دارد تا از خواب بیدار شود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
اخه تا كي........حيف به اين مردم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
سایت صدا و سیما هک شد....اطلاع رسانی کن آفتاب
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
نه اینا با مردم آذربایجان مشکل دارند ولی ما مردم آذربایجان هیچ احتیاجی به این مقامات نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
با سلام ، در هر موسسه و اداره و شرکتی ، بعد از گذشت چند سال ، مدیریت ها ، خسته ، قدیمی و یکنواخت
می شوند و شوق ایده های نو و خلاقیتها ، معمولا" رو به افول می رود . و مخصوصا" اینکه شوراها و هماهنگی ها هم در میان نباشد و مسائل ، یک طرفه حل و فصل شود .
در صدا و سیما هم باید ، بخش انتقادات و پیشنهادات ، به طرز زنده ای فعال باشد . آقای ضرغامی هم به وقت خود زحمت زیادی کشیده اند و مخصوصا" با برنامه احترام به پیش کسوتان و یادی از آنها ، به همراه گروهشان ، خیلی نوآوری کردند. ولی به عنوان یک بیننده ، تلویزیون ، جذابیت چندانی ندارد ، به جز قسمتهایی که با مردم مصاحبه می شود ، آنهم معمولا" نظرات مختلف گفته نمی شود .
باید با هماهنگی و شوراها ، با تمامی وزارتخانه ها و مردم ، ارتباط بر قرار کرده و آخرین اخبار را به اطلاع عموم برسانند .
واقعا" اگر هر مدیری ، توانایی ادامه کار ، در هر کجا را نداشته
باشد ، باید با توجه به خدمات ارزشمند قبل خود ، به طور
محترمانه کناره گیری کند و خود را مدیون ، میلیونها نفر از مردم
نکند . چون تلویزیون رسانه خیلی قوی است و کوچکترین کوتاهی ، در امر خبررسانی ، اطلاعات دادن به مردم در
زمینه های آموزشی ، اقتصادی ، سلامت و آگاهی دادن نسبت به تمامی مشکلات و دزدی ها و کلاهبرداری ها ، در جامعه ، مسئولیت خطیری به عهده مدیران آن است . و مخصوصا" اینکه می گویند تا ساعاتی از وقوع زلزله بی خبر بوده اند ، عذر بدتر از گناه است .
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
لطفاً از این آقا بپرسید اگر یکی از مسئولین بلندپایه کشور به هر دلیلی فوت کند باز هم برنامه ها تا 2 روز طبق کنداکتور پیش می رود؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
کار صدا و سیما شرم اور است فاجعه را از cnn دیدم تمام اعضای خانواده کریه کردیم. خداوند به مصیبت زدگان صبر بدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
جالبه اخبار ساعت 22 شبکه 3 همون شنبه شب خبرشو داد. تمام شبکه های ماهواره‌ای خبرشو خیلی خوب پوشش دادن اما مسئولین صدا و سیما یکشنبه شب هنوز بی خبر بودن!! توهین به شعور مردم ایران از این واضح تر؟! واقعا" چرا کسی جلوی این همه توهین به مردم، توهین به آذری زبان‌ها و نادیده گرفتن خون هموطنان رو نمیگیره؟!
البته شاید هم حق دارن بدبختا! به هر حال تا 2هفته دیگه اجلاس مهمی در پیش دارن و باید همه زورشون رو بزنن تا همه چیز عادی جلوه کنه.
..... آقای رئیس جمهور(!) زیارت قبول...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
خیلی سعی کردم یه متن انتقادی بنویسم ولی هرچی به ذهنم میرسید فقط یه معنی داشت..........متاسفم برای خودمون..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
ریاست صدا و سیما به جای عذرخواهی از مردم، پیام تسلیت بازیگران خنده بازار را پخش می کند. با بی مسئولیتی و غیر متخصص بودنشون کاری نداریم، .. عذرخواهی رسمی از مردم رو داشته باشند!
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
سلام دوستان من یکی از زلزله زدگان ورزقان هستم.همه کسم رو از دست دادم ولی با خواندن این مطالب روحیه میگیرم و دست تک تک شما رو میبوسم به کمکتان نیازمندیم و برای چنین صدا و سیما و مدیری متاسفیم نیازمند یاریتان هستیم.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
آقای رئیس جمهور زیارت قبول پول کشور را بده به ...برو وضع روستا های زلزله زده را ببین ...مردن آنها بهتر از زنده ماندن بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
دوستان؛ زلزله مهم نيست ،روزقدس روفراموش نكنيد.آخه امروز صداي ضجه يه زن روازتلويزيون شنيدم ،فكركردم ازهموطناي آذريمه ،ولي زودفهميدم زبونش عربيه ،يعني فلسطينيه.
واي خدادارم خفه ميشم زيرآوارجهل بعضيا...هموطن عذاراوبي خانمانم بادستاي خالي وچشماي پراشك وقلب پرازدردم فقط براتون دعامي كنم.بخداخونم سرشارازفقره به دردتون نمي خوره وگرنه دريغ نمي كردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
یادمون نرفته که هفته گذشته وقتی 16 نفر مرزبانان مصری کشته شدن رییس جمهور مصر سه روز عذای عمومی اعلام کرد ولی ما باید خبر کشته شدن صدهاتن از هموطنانمون رو از رسانه دیگر کشورها بشنویم.!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
واقعا که رسانه ملی فقط به درد فلسطین و لبنان میخوره نه مردم بدبخت ایران
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
سازمانی که سالیانه 2هزار میلیارد تومان از پول این مردم را می

بلعد آیا نباید به هنگام نیاز به کمک آنها بیاید. باور کنیم که این

وضعیت یه صلاح کشور وحتی این سازمان نیست وبه بازنگری فوری نیاز دارد . پرداخت این میزان بودجه به صدا وسیما به هیچوجه عاقلانه نیست واز نمایندگان انتظار می رود سازمان صدا وسیما را مردمی و ملزم به کسب رضایت واقعی مردم نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
نکنید... تو رو خدا با رنجوندن همدیگه دامن به تکه تکه شدن ایران نزنید....فرق نذارید...مسئول باشید.......چقدر بی مسئولیتی چقدر بی تعهدی!!! سر خودتونم میادااااا!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0
هم وطن آذری من ! به امید خدا میایم برای کمک و همدردی با شما . شما ها تکه ای از جسم خود ما هستید . یه روز بچه های بم رو از زیر آوار نجات دادیم . امروز وظیفمونه بیایم به کمکتون...به هیچکس هم نیازی نداریم.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
1
بهتره صداو سیما یه جواب دیگه هم بده...چرا به جای به کار بردن واژه تورک برای ساکنان آذربایجان از واژه معجول آذری استفاده میکنه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0
دوستان سلام ، مسئولین نه تنها اطلاع رسانی خوبی نکردند بلکه اصلاً سخنی از روزه دار رودن زیر آوار مانده ها نکردند و نگفتند که این عزیزان با زبان روزه و لب تشنه ار این دنیا رفتند و لی اتفاقاتی که در سراسر دنیا رخ می دهد را خوب پوشش می دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0
آقایان مسوءولین صدا و سیما از بابت نحوۀ پوشش خبری و پخش برنامه طنز "خنده بازار" باید خجالت بکشند
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0
دوستان و هم وطنان در هر زبانی که سخن می گویید
من از لحظه وقوع زلزله خبرها را دنبال کردم ولی در جایی نشنیدم که بگویند این عزیزان روزه دار با زبان روزه زیر آوار ماندند و جان باختند و به ملاقات پروردگار خویش رفتند انشاء اله جایگاهشان رفیع خواهد بود ، وای به حال ما که مانده ایم و نظاره گر هستیم و وای به حال مسئولینی که در این رابطه کوتاهی کرده اند و می کنند فقط خداوند به داد بازماندگان زلزله برسد ، به داد یتیمانی که بی سرپناه گشته اند
مسئولین از خدا و عذاب الهی بترسید و به خاطر خودتان هم که شده وظایفتان را به نحو احسن انجام دهید تا در محضر خداوند روسیاه نباشید.
م . م از تبریز
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0
وای بر ایران!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0
روز شنبه از لحظه وقوع زلزله شبکه استانی را روشن نمودم ولی نه ساعت 5، نه ساعت 6، نه 7 8 9 10 هیچ خبری، تأکید می کنم هیچ خبری مربوط به زلزله پخش نشد و به جای آن برنامه های دیگر بر روی آنتن بود. یعنی حتی به صورت زیرنویس نیز هیچ خبری عنوان نشد. برای ما تبریزی ها و سایر آذربایجانی ها شرایط خیلی بد بود چرا که حتی اطلاع نداشتیم مرکز زلزله و بزرگی آن به چه اندازه بوده است و تا ساعت ها چشممان به تلوزیون مانده بود. تنها در اخبار ساعت 23 بود که بالاخره خبر گفته شد. واقعاً با چه رویی اینگونه حرف می زنند؟!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0
اونوقت این آقای قدیمی که این تحلیل رو نوشته احیانا از مسئولان سایت آفتاب نیست؟

آخه من این تحلیلی که الان اینجا شده رو دو بار (به صورت خلاصه البته) ذیل مصاحبه آقای سهرابی نوشتم و ارسال کردم ولی منتشر نشد. حتی یک نظر هم گذاشتم که چرا نظر من منتشر نمیشود ؟ که اون نظر منتشر شد. ولی تحلیلم منتشر نشد

ظاهرا این دقیقا همون نظر منه که بهش پر و بال داده شده فقط !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
0
من هم به عنوان یک آذربایجانی خیلی شاکی شدم
آیا باید درآذربایجان هم 40000نفر کشته و زخمی میدادیم تا این صدا و سیمایی ها به خودشون میومدن؟ واقعا برای صدا و سیمای ایران متاسفم با این همه بی توجهی و کم لطفی نسبت به آذربایجانی ها
ولی عزیزان زلزله زده یادتان باشد ما خودمان مثل کوه پشتتان هستیم اصلا ناراحت نباشین
برای بازماندگان از خداوند متعالی صبر خواهانیم و برای شادی روح عزیزان از دنیا رفته از خداوند طلب غفران داریم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
0
برای درست کردن یک اشتباه چقدر باید اشتباه کرد ؟ بابا چرا قبول نمی کنید و یک عذر خواهی نمی کنید . آیا یه عذر خواهی کردن از این همه توجیح سخت تر است ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
0
بجای اینکه خوشحال باشیم و خدا رو شکر کنیم با چنین زلزله ای در این حجم گسترده فقط 300 نفر کشته داشتیم...

داریم با فاجعه نامیدن این حادثه فقط به شعور خودمون توهین می کنیم...

عذر خواهی از چی!!؟...تا روز بعد حادثه حتی مسئولین خود منطقه هم از میزان تلفات خبر نداشتن...صدا و سیما مگر علم غیب داشت شب حادثه اخبار فردا رو میداد!!!!!!!!

برای زلزله بم با اون همه تلفات کسی عذرخواهی نکرد چون حوادث طبیعی غیر منتطره هست..

و جلوی زلزله سیل طوفان و... رو نمیشه گرفت....

صد هزار بار خدا رو شکر که حادثه بجای چند ده هزار کشته فقط 300 کشته داشت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
0
سایت آفتاب با پخش نظرات بعضی منافقان بدجور داری چراغ بالا می زنی

پخش این نظر یعنی چی!!...

نه اینا با مردم آذربایجان مشکل دارند ولی ما مردم آذربایجان هیچ احتیاجی به این مقامات نداریم

فقط منتظر باش...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
خداوکیلی سر چی میخوای دعوا راه بندازی...از خدا بترسید و چیزی که وظیفتونه رو انجام بدید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین