کد خبر: ۲۵۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۷

کافه ترانزیت نقد سنت‌های غلط جامعه است

آفتاب‌‌نیوز : امین فرج‌پور، منتقد و روزنامه‌نگار،با بیان مطلب فوق افزود: "فیلم جدید کامبوزیا پرتوی دارای یک فیلمنامه قوی با نگاهی عمیق به سنت‌های غلط رایج در مناطق حاشیه‌ای است. 

وجود این کارگردان به عنوان یک فیلمنامه‌نویس حرفه‌ای در این فیلم موجب شده انتخاب کاراکترها و ساختار موفق باشد. در "کافه ترانزیت" شرایط زنی به تصویر کشیده می شود که زندگی خود را در بستر شرایط سخت اجتماعی ادامه می‌دهد. من فکر می کنم این فیلمنامه به گونه‌ای در ادامه دیگر فیلمنامه‌های پرتوی از قبیل "من ترانه 15 سال دارم" و ... است."

وی ادامه داد: "فیلم "کافه ترانزیت" یک فیلم فرهنگی است و فکر می کنم مخاطبانی که سینما را جدی می گیرند، به چنین آثاری نیاز دارند."

فرج پور ساخت فیلم‌های مشترک را یک راه حل درست برای کسب سرمایه و تزریق آن به بدنه سینمای ایران دانست و گفت: "اگر ادامه این راه به درستی صورت گیرد، می‌تواند راه مناسبی برای برگشت سرمایه باشد. البته اکران همزمان در خارج از کشور نیز که به تازگی در سینمای ایران رواج پیدا کرده، می‌تواند یک نوع جذب سرمایه باشد."

وی در ارتباط با بحث گفتگوی تمدنها در این فیلم معتقد است: "فکر نمی کنم کارگردان چنین هدفی را در ساخت فیلم دنبال کرده باشد. البته شاید به گونه‌ای به تعامل میان فرهنگ و هنر در بین ملل پرداخته شده باشد، ولی بیشتر روابط افراد در "کافه ترانزیت" تصادفی است."

به گفته وی، وجود پرویز پرستویی در نقش ناصر باعث شده این نقش برای مخاطب باورپذیرتر شود. البته فرشته صدر عرفایی نیز توانست حس درستی از این کاراکتر به بیننده منتقل کند که این ویژگی مدیون بازی این بازیگر است که شرایط را به خوبی درک می کند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین