کد خبر: ۱۶۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰

ولایتی: نسبت به نتایج مثبت گفت‌وگوهای كارشناسان ایران و 1+5 امیدواریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور رهبری در امور بین الملل ابراز امیدواری كرد كه ادامه گفت و گوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 كه قرار است در سطح كارشناسان حقوقی باشد، به شكل مناسب پیش برود و با نتایج مثبت همراه باشد.

علی اكبر ولایتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در شیراز و در پاسخ به سووالی درباره ارزیابی مذاكرات اخیر جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در مسكو، گفت: آقای جلیلی و همراهانشان به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران چه در مسكو، چه در بغداد و استانبول و چه هرجای دیگری كه گفت و گو كرده اند به صراحت مواضع جمهوری اسلامی را در ارتباط با استفاده ایران از تكنولوژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز به صراحت بیان و تاكید كرده اند كه آنچه ایران انجام می دهد در چارچوب مقررات بین المللی به خصوص ان پی تی است.

مشاور رهبری در امور بین الملل بیان كرد: این مواضع شناخته شده ایران است كه از ابتدا به آن پایبند بوده است و مذاكرات مسكو هم نشان داد كه ایران همچنان روشن و استوار از مواضع اصولی خود دفاع می كند و در عین حال آماده مذاكره هم هست.

ولایتی گفت: در صورتی كه طرف های مقابل در گروه 1+5 آماده باشند كه حقوق جمهوری اسلامی ایران را بر اساس معاهدات بین المللی بپذیرند تهران آماده هر گونه مذاكره ای است.

تیم های مذاكره كننده ایران و گروه 1+5 به ریاست 'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و 'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته چهار دور مذاكره در باره موضوع های پیشنهاد شده از سوی دو طرف در مسكو برگزار كردند.

در این نشست توافق شد كه نشست كارشناسان ایران و 1+5 سوم جولای (13 تیر) در استانبول تركیه برگزار شود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
ما نباید خود را گول بزنیم ، متاسفانه آمریکا و متحدان او با تمام امکانات و ظرفیت ها به میدان آمده اند که از سوریه شروع و در نهایت به ایران ختم خواهد شد ، بنابر این می طلبد ما گام به گام آنها را به اضمحلال و تفرقه بکشانیم و ضربه های مرگباری بر علیه دشمنان بر آنان وارد سازیم و شکست آنها در سوریه آغاز پیروزی های متعدد ما خواهد شد و در عین حال در زمینه هسته ای هر چه تشخیص رهبر است صورت گیرد و لی نباید رودست بخوریم و روزی مثل ژاپن افسوس بخوریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین