کد خبر: ۷۸۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۷
پس از سال‌ها انتظار؛

«مرغ دریایی» شاهکار «آنتوان چخوف» در تالار مولوی روی صحنه رفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از سال‌ها انتظار، نمایشنامه «مرغ دریایی» از شاهکارهای «آنتوان چخوف»، نویسنده بزرگ روسی، با ترجمه «کامران فانی» و کارگردانی دکتر «محمدرضا خاکی» در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفت و اجرای خود را آغاز ‌کرد. 

به گزارش سرویس هنر آفتاب، نمایش «مرغ دریایی» به این علت که به تایید اهالی فن از مشکل‌ترین و سخت‌ترین نمایشنامه‌های «چخوف» برای اجرای صحنه‌ای می‌باشد، در حالی توسط یک گروه حرفه‌ای و پس از ماه‌ها تمرین و تحمل سختی‌های فراوان، به ‌روی صحنه می‌رود که پیش از این تنها 2 بار در کشور ما اجرای عمومی و حرفه‌ای داشته، که اولین اجرا به پیش از انقلاب بازمی‌گردد و دومین اجرای آن نیز در اواسط دهه هفتاد به ‌روی صحنه رفته است.

نکته قابل توجه درباره اجرای این نمایشنامه اینست که، «استانیسلاوسکی» که «مرغ دریایی» را در سال 1898 در تئاتر هنر مسکو اجرا کرده، درباره آن نوشته: «اجرای این نمایش کاری بسیار دشوار است و با نهایت شرمندگی اعتراف می‌کنم که در ابتدا این نمایش را نفهمیدم. در مسیر کار و تمرین‌ها بود که بدون آنکه خود متوجه باشم، رفته‌رفته به زوایای آن پی بردم و به آن علاقه‌مند شدم. این از ویژگی‌ نمایشنامه‌های چخوف است؛ وقتی‌که به ظرافت‌ها و جذابیت‌های آنها پی ببریم متوجه می‌شویم که می‌توانیم در آنها غوطه‌ور شویم و رنگ و بوی آنها را تنفس کنیم.» 

در این نمایش؛ دکتر مسعود دلخواه، حسین محب‌اهری، طوفان مهردادیان، فرزانه نشاط‌خواه، بهناز سلیمانی، علی برجی، مینا درودیان، معین عشاقی، ارشیا زرین، شبنم خزلی، کامبیز امینی، سارا علیا و صادق حیدری، به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند. 

همچنین دکتر مسعود دلخواه به عنوان مشاور کارگردان، علی محمدیان و طوفان مهردادیان؛ دستیاران کارگردان، بیژن زرین؛ مدیر صحنه، ساناز رحمانی؛ منشی صحنه، رضا شاپورزاده؛ طراح صحنه و لباس، ماریا حاجیها؛ طراح گریم، کریم جوانشیر؛ طراح نور، علی محمدیان؛ موسیقی، طراح پوستر، بروشور، ویدئو گرافیک، و احسان حقیقی؛ عکاس، از دیگر عوامل این نمایش هستند. 

گفتنی است؛ نمایش «مرغ دریایی» به کارگردانی دکتر «محمدرضا خاکی» هر روز به جز روزهای شنبه، ساعت 19 در سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین